۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۴۸۶۳۴
خضری عنوان کرد؛

ایمان، شناسه عمران کنندگان مساجد است

مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزشیابی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ایمان را مهم ترین شاخصه و شناسه عمران کنندگان مساجد خواند و گفت: کانون مساجد با توجه به رسالت خطیری که در عرصه فرهنگی و دینی دارند، اعضای آن باید همواره به وظایف خود مسلط و با ایجاد تبادل با کانون های مساجد جهان در تقویت فرهنگ دینی جامعه ایفای نقش آفرین باشند.
کانون مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سید هاشم خضری، مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزشیابی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجدکشور، عصر امروز در مراسم معارفه سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: مسجد محور و سنگر تربیت نسلی مؤمن و انقلابی است.

وی با اشاره به آیه 18 سوره توبه افزود: ایمان به خدا، ایمان به آخرت، پرداخت زکات و ترس از خداوند نشانه مؤمنان و آبادکنندگان مساجد است.

فعالیت 23 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور

مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزشیابی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با اشاره به فعالیت 23 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور اظهار داشت: مهم ترین نقش کانون مساجد مقابله و خنثی کننده توطئه های فرهنگی دشمنان است.

وی با تأکید بر ضرورت احیای نقش فرهنگی و تبلیغی مساجد ادامه داد: این مهم رسالت خطیر کانون مساجد بوده و در این راستا اعضای کانون مساجد باید به وظیفه خود آگاه باشند.

خضری با بیان ضرورت تربیت نیروی متخصص و متعهد در کانون مساجد برای رسیدن به اهداف خاطرنشان کرد: با تربیت نیروی متخصص و حمایت کانون مساجد از سوی متولیان امر می توان اقدامات چشمگیری در انجام رسالت این نهاد مذهبی انجام داد.

وی بر احیای کارکرد کانون مساجد تأکید کرد و ادامه داد: کانون مساجد مهم ترین عامل برای ترویج و تبیین فرهنگ دینی جامعه هستند و در این راستا همه باید به وظایف خود آگاه باشند.

مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزشیابی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بر ایجاد تعامل با مساجد جهان تأکید کرد و گفت: برای رشد و پیشرفت در عرصه فرهنگی و ارتقای وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تبادل تجربیات بین کانون ها با مساجد کشور برگزار شود.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات 9 ساله حجت الاسلام سیدعلی موسوی، مسؤول پیشین دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان قدردانی شد و محمد ابدالی پور، کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه، به عنوان سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان معرفی شد./۹۴۵۹/۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات