۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۴۸۷۲۱
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

فرهنگ غلط «فرزند کمتر» مشکلات اجتماعی جدی ایجاد کرده است

حجت الاسلام واعظ موسوی گفت: فرهنگ «فرزند کمتر» فرهنگی است که امروز خانواده ها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
واعظ موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات مشاوره خانواده که در محل رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به اهم دغدغه های زوج های جوان در زندگی مشترک، به مسأله دخالت خانواده های زوجین در زندگی آن ها اشاره کرد و با بیان این که عامل اصلی بروز چنین پدیده ای، کاهش تعداد فرزندان در خانواده هاست، اظهار کرد: علت این پدیده وابستگی پدر و مادرها به فرزندانشان است که در سال های اخیر به دلیل کاهش تعداد فرزندان، افزایش پیدا کرده است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان افزود: طبق آمار سازمان بهزیستی کل کشور، دومین عامل عمده طلاق زوجین، دخالت خانواده ها در زندگی فرزندانشان است. چرا پدرها و مادرها گاهی سبب و بانی طلاق فرزندانشان می شوند؟ چون بعضی از آن ها همان یک فرزند را دارند و به نوعی وابستگی شدید میان والدین با فرزندشان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی والدین به گونه ای از فرزندشان حمایت می کنند که اجازه نمی دهند او امور شخصی اش را خودش انجام دهد؛ چه رسد به این که بخواهد در زندگی مشترک ایفای نقش کند. فرهنگ «فرزند کمتر» فرهنگی است که امروز خانواده ها را با مشکلات جدی مواجه کرده است و توصیه به ازدیاد نسل نیز بر همین اساس مطرح می شود. در این که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «تولید نسل کنید که من به شما در روز قیامت افتخار می کنم» قبل از هر معیاری، مسأله تعداد فرزندان مطرح است که مسأله مهمی است.

حجت الاسلام واعظ موسوی با ابراز انتقاد از عدم اتکال برخی افراد به خدای متعال، عدم توکل به پروردگار را عامل ترس آن ها از فرزندآوری قلمداد و تصریح کرد: خداوند تأمین روزی فرزندان شما را تضمین کرده است اما متأسفانه توکل به خدا در میان برخی افراد کافی نیست.

وی افزود: طبق روایات مؤمن هیچ گاه به بن بست نمی رسد چرا که خداوند در آیات قرآن لزوم اعتماد به وعده های الهی را مطرح فرموده است. امام رضا(ع) می فرماید «مؤمن باید به آن چه در دست خداست امید بیشتری داشته باشد تا آن چه در دست خودش قرار دارد.»/۸۲۰/پ204/ب1

ارسال نظرات