۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۵۴۹۰۹۴
امام جمعه بناب:

طلاب مراقبت از اعمال و محاسبه در کردار داشته باشند

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر مراقبت از اعمال و محاسبه در کردار گفت: طلاب سعی کنند اعمالشان روی حساب و کتاب الهی باشد.
حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه شهرستان بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه شهرستان بناب یکشنبه شب در جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) با اشاره به آیات «کل نفس بما کسبت رهینۀ» از سوره مدثر و «َنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا وَمَا رَبُّكَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ» از سوره فصلت اظهار داشت: دنیا مزرعه آخرت است و انسان نتیجه اعمال دنیوی خود را خواهد دید.

وی با اشاره به آیه «فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ‏» از سوره زلزله خاطرنشان کرد: این قبیل از آیات در قرآن کریم در سور‌های مختلف آمده که می فرمایند هر عملی داشته باشید؛ آثارش به خودتان باز خواهد گشت و عاقبت هر شخصی در گرو عملکرد خود است.

امام جمعه بناب ادامه داد: سعی کنید با تقرب به درگاه الهی روحتان پاکیزه و قلبتان نورانی باشد، از سنین جوانی تصمیم بگیرید که رهنمودهای قرآن و توصیه های ائمه اطهار علیهم السلام و رهنمودهای اولیای دین را جدی بگیرید و بدانید هرکس که به مقامی رسیده از جوانی راه و هدف خود را انتخاب کرده است.

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر مراقبت از اعمال و محاسبه در کردار گفت: سعی کنید اعمالتان روی حساب و کتاب الهی باشد، باید توجه داشت که اکثر جهنمیان به خاطر زبانشان گرفتار خواهند شد، بنابر این در رفتار، گفتار، کردار و اعمال خود دقت نظر داشته باشید.

وی با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) که فرمودند؛ تأثیر گناه بر اعمال انسان از تاثیر چاقو به گوشت بیشتر است، گفت: گناه منجر به تباهی اعمال می شود، پس سعی کنیم در انجام اعمال نیکو همت داشته باشیم که همین اعمال خوب نردبان اعمال خوب دیگر شود.

امام جمعه بناب با اشاره به این‌که توفیق تحصیل و تبلیغ در علوم و معارف دینی شامل هر کسی نمی‌شود، تصریح کرد: اگر به معنای واقعی کلمه خود را سرباز امام زمان(عج) می‌دانید، باید در تمامی اوصاف و ابعاد زندگی خود معرف، مبلغ و مروج مکتب عالی تشیع باشید./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات