۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۵۱۳۸۸
واعظی:

توان دفاعی به هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست

رییس دفتر رییس جمهور درباره مذاکرات موشکی ایران با اروپا گفت: در این رابطه بارها مواضع جمهوری اسلامی را گفته‌ایم، هرآنچه مربوط به توان دفاعی کشور ما است قابل مذاکره نیست و در این خصوص با هیچ کشوری مذاکره نخواهیم کرد.
واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز دولت گفت: در جلسه امروز رییس جمهور خواستار عملیاتی کردن اقدامات خود شدند، همچنین ایشان درخواست کردند که وزرا برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کرده و به استان‌ها سرکشی کنند.

وی ادامه داد: امسال دهه فجر در حالی فرا می‌رسد که ما وارد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی می‌شویم، بنابراین امسال با سال‌های پیش شرایط متفاوتی دارد، در این شرایط اعضای دولت و مسؤولان باید بیشتر در مورد برنامه‌های خود با مردم صحبت کنند.

رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: یکی از مباحث دیگر جلسه امروز تاکید رییس جمهور بر موضوع نشاط و امید مردم بود و تاکید داشتند که این امر باید در جامعه افزایش پیدا کند، باوجود آنکه در ماه‌های گذشته ما اتفاقات غم‌انگیز زیادی داشتیم ولی شاهد بودیم که مردم همدردی لازم را داشتند اما ما هم باید تلاش کنیم تا امید و نشاط در جوانان و مردم متبلور شود.

واعظی یادآور شد: البته لازم به ذکر است که اعضای دولت نیز از رییس جمهور خواستار شدند که آنچه به عنوان برنامه‌های رو به جلو و امیدساز در جامعه مطرح می‌شود توسط خود رییس جمهور با مردم در میان گذاشته شود و از این رو احتمال می‌رود در هفته آینده رییس جمهور با مردم صحبت داشته باشند.

وی افزود: دولت امروز برنامه‌های مختلفی در خصوص ایجاد اشتغال در روستا‌ها و کسب‌و‌کارهای خرد و همچنین بازسازی منازل فرسوده دارد، از سوی دیگر طبق دستور رییس جمهور به وزیر ورزش و جوانان مقرر شد که در روستاها مکان‌های برای ورزش همگانی ایجاد شود، در واقع همه‌ این برنامه‌ها برای بالا بردن روحیه امید و نشاط در مردم است.

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه رییس جمهور از صداو سیما خواسته‌اند که برنامه‌های گسترده دولت در سطح کشور را نشان دهند تصریح کرد: ما امروز نیاز داریم امیدو نشاط را در مردم ایجاد کنیم، در این میان یکی از موارد مهم اشتغال و اقتصاد در فضای مجازی است که دنیا از این بخش بهره لازم را می‌برد، اقتصاد دیجیتال می‌تواند نقش مهمی در تحقق رفاه مردم داشته باشد.

واعظی ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص ایجاد اشتغال اقدامات خوبی انجام داده است و گزارشات حاکی از این موضوع است، امید است بتوانیم در این مسیر گام‌های موثرتری برداریم.

وی در رابطه با اینکه رفع فیلترینگ تلگرام با دستور رییس جمهور بوده است یا خیر نیز بیان کرد: این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح و برسی شده و تصمیم در آنجا اتخاذ شد.

رییس دفتر رییس‌جمهور در راستای بومی‌سازی شبکه‌های پیام‌رسان داخلی خاطرنشان کرد: برای این کار رییس جمهور مستقیما به وزارت ارتباطات دستور دادند  که این موضوع را پیگیری کنند و از شبکه‌های اجتماعی داخلی و همچنین اپلیکیشن‌های بومی تا جایی که امکان دارد حمایت و سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود، نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که همه از یک شبکه اجتماعی استفاده کنند، زیرا از منظر امنیت ملی تنها نمی‌توان بر یک شبکه اجتماعی متمرکز شد.

واعظی درباره مذاکرات موشکی ایران با اروپا اضافه کرد: در این رابطه بارها مواضع جمهوری اسلامی را گفته‌ایم، هرآنچه مربوط به توان دفاعی کشور ما است قابل مذاکره نیست و در این خصوص با هیچ کشوری مذاکره نخواهیم کرد./816/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات