۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۵۳۴۵۸
استاد حوزه علمیه:

اهل بیت پیامبر مظلوم ترین انسان های تاریخ هستند

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که اهل بیت(ع) انسان های دارای عظمت و فضائل بی شمار هستند، گفت: البته اهل بیت(ع) پیامبر بعد از وفات ایشان متحمل بزرگترین ظلم ها در طول تاریخ شدند.
حجت الاسلام حاجیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آخرین روز مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) امروز جمعه از سوی بیت حضرت آیت الله شبیری‌زنجانی برگزار شد.

حجت الاسلام حاجیان در این مراسم در باب شأن و جایگاه والای حضرت زهرا(س) به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) خطاب به ابن عباس اشاره کرد و عنوان داشت: حضرت در این روایات تعابیر بسیار بلندی را در حق دختر بزرگوار خود نقل می کند، اما مسأله مهم در این قضیه اشک ریختن پیامبر است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: وقتی ابن عباس دلیل گریه پیامبر را سؤال می کند، ایشان می فرمایند: «من هر وقت فاطمه را می بینم به یاد می آورم که در آینده نزدیک حق او را غصب می کنند و گویا ناله او بین در و دیوار را می شونم و آن زمان کسی نیست که او را یاری کند»، بنابراین می توان گفت که در عالم گیتی مظلوم تر از حضرت فاطمه(س) و امیرمؤمنان کسی زاده نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همه اهل بیت(ع) دارای فضائل هستند، خاطرنشان کرد: این تعبییر پیامبر است که برترین خاندان در دنیا اهل بیت(ع) عصمت و طهارت هستند و هیچگاه مانند آنها نخواهد آمد و همه آنها نیز مصائب گوناگونی دیده اند، اما مصائبی که خاندان اهل بیت پیامبر بعد از وفات ایشان دیده اند هیچ کس ندیده و تحمل نکرده است.

حجت الاسلام حاجیان در ادامه یادآور شد: در عظمت و بزرگی حضرت زهرا(س) همین بس که هروقت بر پیامبر وارد می شد، پیامبر گرامی اسلام(ص) بلند می شد و دست دخترش را می پرسید، وقتی یکی از همسران دلیل این کار را پرسید، پیامبر فرمود: «من شبی که به معراج رفتم و از میوه های بهشتی تناول کردم، بوی بهشت را استشمام کردم، الان نیز هر وقت می خواهم بوی بهشت را استشمام کنم او را می بویم و می بوسم.»

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره قدر و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) در روز قیامت یادآورشد: در روایت داریم این بانوی بزرگ در روز محشر آن قدر دوستان و شیعیان خود را شفاعت می کند که گویا هیچ کس در صحرای محشر باقی نمانده و فقط کفار و مشرکین و معاندان مانده اند و آنها نیز می گویند: ای کاش ما نیز جزو فاطمیون بودیم.

یادآور می شود، مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله شبیری‌زنجانی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) از روز چهارشنبه به مدت سه روز برگزار شد./1330پ۲۰۲/ج/

ارسال نظرات