۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۵۳۵۳۲
امام جمعه تبریز:

انقلاب اسلامی منافع مستکبران در منطقه را به مخاطره انداخت

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران منافع مستکبران و استعمارگران در منطقه را به مخاطره انداخت.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب حوزه علمیه طالبیه تبریز با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: آرمان انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا بوده است.

وی با بیان این‌که نهضت خمینی با الهام از مکتب حسینی توانست موجی از بیداری اسلامی را در کشورهای مختلف جهان به راه اندازد، خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا ریشه در اعتقادات شیعیان دارد، از این روست که دشمنان ملت ایران برای براندازی انقلاب اسلامی به دنبال تضعیف باروهای دینی و شیعی مردم هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران منافع مستکبران و استعمارگران در منطقه را به مخاطره انداخت، افزود: این انقلاب دست غارتگران و چپاولگران ثروت ملت ایران را قطع کرد و موجب شد استعمار غرب برای تأمین منافع خود چشم طمع از ایران اسلامی را کور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب دشمن هر روز با توطئه ای جدید در تلاش است با ملت ایران مقابله کند، روزی با ترور، تهدید، تحریم و اغتشاش و جنگ تحمیلی و روزی با فتنه‌گری و ایجاد آشوب به دنبال براندازی انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان این‌که شور، شعور و غیرت دینی و ملی ملت همیشه در صحنه مانع هر گونه هوچی گری بوده است، افزود: حوزه‌های علمیه و روحانیت نقش مهمی در تداوم ارزش‌ها و آرمان های انقلاب اسلامی دارند، انتظار داریم مبلغان دین برای اثر بخشی در کار فرهنگی و تبلیغی با نوآوری، خلاقیت و تولید فکر گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که آثار و فواید هزینه در بخش فرهنگ به مراتب عمیق و ماندگار است، گفت: برای تحقق اهداف اقتصادی نیز باید از رهگذر فرهنگ عبور کنیم، باید ورودی کارآمد، مداوم و همراه با مدیریت راهبردی در این مسیر صورت گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که دشمنان با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به دنبال اجرای پروژه براندازی از درون انقلاب اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: استحاله ارزش های دینی و ملی در اولویت کار استکبار قرار دارد و برای این هدف شوم سال‌هاست که پروژه نفوذ را اجرایی می کند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات