۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۵۳۵۹۷
امام جمعه تبریز:

تفکر و تأمل در مضامین وصیت نامه شهدا راهگشای امور است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: استکبار جهانی به دنبال فراموشی کلید واژه‌هایی همچون جهاد، ایثار، شهادت‌طلبی و دفاع مقدس است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در یادواره شهدای بخش ترکمنچای استان آذربایجان‌شرقی که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری یادواره های شهدا مانع فراموشی دوران حماسه انقلاب و دفاع مقدس می شوند.

وی با بیان این‌که تفکر و تأمل در مضامین وصیت نامه شهدا راهگشای بسیار امور است، خاطرنشان کرد: شهدا با ایمانی راسخ در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و با تأسی از مکتب عاشورا فرهنگی مبتنی بر مبانی دین اسلام پایه گذاری کردند تا برای همیشه تاریخ چراغ هدایت دیگران باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که پیروی از سیره شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس مانع رواج اندیشه‌های غربی در جوامع اسلامی می شود، ابراز کرد: همه برای شناساندن راه و فرهنگ شهدا رسالتی سنگین بر عهده داریم، دشمنان اسلام و تشیع به خوبی درک کرده‌اند که کمرنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت راه تسلط را هموار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که استکبار جهانی به دنبال فراموشی کلید واژه‌هایی همچون جهاد، ایثار، شهادت‌طلبی و دفاع مقدس است، گفت: شهدا و جانبازان سند افتخار ملت ایران هستند، اگرچه در حال حاضر هیچ تهدید نظامی مرزهای ایران را تهدید نمی کند، اما مرزهای عقیدتی ملت ایران به شدت از سوی دشمنان مورد تهدید است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: نظام آموزشی و تربیتی کشور باید مضامین عالی دینی و شیعی را مورد توجه و عنایت ویژه قرار دهند، مفهوم ندارد در جامعه اسلامی دستورالعملی صادر شود که بر اساس آن دانش‌آموزان حق حضور در مزار شهدا را نداشته باشند، چنین اندیشه‌ای مغایر با باورهای دینی ملت ایران است.

وی جمع آوری و انتشار خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع دفاع مقدس و توانمندی های نظامی و دفاعی، برگزاری یادواره شهدای جنگ را از جمله راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: خلاقیت و ابتکار عمل در برگزاری یادواره‌های شهدا در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که شهدا انسان هایی پاک سیرت بودند که با نثار با ارزش ترین دارایی خود، خاک و ناموس وطن را بیمه کردند، افزود: همه مسؤولان به ویژه متولیان فرهنگی باید به این حقیقت ایمان داشته باشند که فرهنگ ایثار و شهادت رمز بقای انقلاب اسلامی ایران است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات