۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۵۳۹۵۷
دبیر جشنواره قرآن و عترت خوزستان خبر داد؛

شرکت ۸ هزار نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت

دبیر جشنواره قرآن و عترت استان خوزستان با اشاره به اینکه جشنواره قرآن و عترت برای نخستین بار برگزار می شود، گفت: آزمون سراسری و ملی قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور، با شرکت هشت هزار نفر برگزار می شود.
هفته قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید کریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت استان یادآور شد: این جشنواره از 23 تا 30 بهمن در سراسر خوزستان و در کنار نمایشگاه کتاب برگزار می شود و در همین رابطه برنامه های مختلفی تهیه شده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان داشت: جشنواره قرآن و عترت برای نخستین بار در استان برگزار می شود هر چند که امسال سومین دوره جشنواره قرآنی در کشور بوده و سه استان دیگر به همراه خوزستان چنین رویداد بزرگی را برگزار می کنند.

دبیر جشنواره قرآن و عترت استان خوزستان با بیان اینکه از 25 مرداد سال جاری فراخوان هفته قرآن خوزستان در سطح استان منتشر شد، افزود: این جشنواره در بخش های مختلفی همچون هنرهای تجسمی، مسابقات قرآنی، نمایش، نغمات و آوای دینی، حفظ، قرائت، شعر، داستان، صنایع دستی و فیلم نامه نویسی برگزار می شود و از زمان اعلام فراخوان هزار و 307 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه داوری آثار روز گذشته پایان یافت، خاطرنشان شد: نفرات برتر در برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت ضمن اینکه در جشنواره مذکور از 90 حافظ کل قرآن استان در عبدالخان، خرمشهر و ملاشیه اهواز تجلیل خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه در مناطق حاشیه ای اهواز از جمله ملاشیه، عین دو، کوی سیاحی و شیبان محافل قرآنی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: کارگاه عملی در دو بخش فنون تلاوت و فنون ابتهال و تواشیح با حضور مدرسان دانشگاهی در موقوفه مدنیان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از برنامه های جشنواره در شهرهای دزفول، شوشتر، شوش، سوسنگرد، حمیدیه، هویزه و عبدالخان و بخش درگیر در کنار نمایشگاه کتاب برگزار می شود، ابراز داشت: آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور، دهم اسفندماه با شرکت هشت هزار نفر در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار می شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه مؤسسه قرآنی تبیان خوزستان در جذب علاقه مندان مؤسسه برگزیده معرفی شده است، گفت: این مؤسسه موفق به جذب و نامنویسی چهار هزار و 629 نفر شد؛ از این رو به عنوان مؤسسه برتر کشوری در سال 96 شناخته شد./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات