۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۵۴۰۲۴
یادداشت؛

دستاوردهای انقلاب اسلامی

دهه فجر انقلاب شكوهمند اسلامی، فرصتی است تا دستاوردهای گران سنگ انقلاب اسلامی را یادآور شویم.
دستاورد

به گزارش خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی در شرایطی با رهبری امام راحل به پیروزی رسید، كه رژیم سفاك شاه بر جان و مال و ناموس مردم سیطره‌ای جهنمی داشت و استبداد و خفقان بی‌داد می كرد و استقلال ایران عزیز نیز در سیطره آمریكا بود.

پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان معجزه قرن یاد شد و انفجار نور لقب گرفت. در صورتی كه بخواهیم به اجمال دستاوردهای انقلاب را در عرصه‌های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی بازگو نماییم موارد ذیل در نگاه هر آدم منصفی خودنمایی می‌كند.

1- احیاء دین در متن زندگی فردی و اجتماعی و حكمرانی از مهم‌ترین دستاوردهاست . امروز اسلام در جهان جان تازه‌ای گرفته و عامل بیداری و آگاهی ملل مستضعف و تحت ستم و سلطه قدرت‌های بلامنازع شده است و منادی حاكمیت صالحان بر جهان و در راس حكومت‌ها می باشد.

2- تجربه مردم سالاری دینی و تعمیق دموكراسی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی است. امروز مردم به صورتی گسترده با برگزاری انتخابات شوراها ، مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری سرنوشت خویش را رقم می زنند و در كلیه امور حاكمیتی مشاركت می‌كنند. مردم‌سالاری دینی با دموكراسی غربی كه ظاهری بیش در بر ندارد، اساسا قابل قیاس  نیست.

3- در عرصه سیاست خارجی ، نه تنها ایران دنباله رو قدرت‌های مسلط بر جهان نیست بلكه نقشی تعیین كننده دارد. پیروزی‌های اخیر در منطقه در مقابله با سیاست‌های آمریكا و رژیم صهیونیسم جهانی شاهد مثال است و  همواره اخبار ایران در صدر اخبار جهانی است.

4- هر چند در سال‌های اخیر از طریق فضاسازی و هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغاتی و رسانه‌ای  تلاش شده است تا با دستاویز قرار دادن یك سری ضعف‌ها و نارسایی‌های داخلی در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی ، باعث سلب اعتماد عمومی شوند اما همچنان اعتماد بین مردم و نظام ، مردم و مردم بالاترین و با ارزش‌ترین دارایی جمهوری اسلامی می باشد و سرمایه اجتماعی نظام را رقم می‌زند كه تجلی آن در نهم دی ماه 1388 ، اغتشاشات اخیر و سرازیر شدن كمك‌های بی‌دریغ مردم در سراسر كشور به زلزله‌زدگان بعد از پیام رهبر معظم  انقلاب را شاهد بودیم.

5- فرهنگ خودباوری از دیگر دستاوردهای گران سنگ انقلاب اسلامی است. امروز اگر در زمینه دستیابی به انرژی هسته‌ای ، ورود به دانش هوا و فضا ، ساخت تسلیحات و موشك‌های دوربُرد ، سلول‌های بنیادین ، تولید دارو ، محصولات كشاورزی و صنعتی مورد نیاز ، موفقیت‌های زبانزد و شگفت‌ داشته‌ایم، ناشی از خودباوری و شعار «ما می توانیم» است و لازم است خداوند بزرگ را شكرگزار باشیم.

6- در عرصه اقتصادی هر چند دچار ضعف و نقصان‌هایی بوده‌ایم و با توجه به ظرفیت‌های گسترده و بی‌بدیل منابع و ذخایر مادی و معنوی می توانستیم بهتر از این عمل كنیم ولیكن نباید دور از نظر داشت كه علی رغم دشمنی‌های آمریكای غدار از بدو پیروزی انقلاب اسلامی كه به عنوان قدرت اول اقتصادی ، ایران را تحریم اقتصادی نمود و امروز به بهانه‌های مختلف این تحریم‌ها را گسترده و ظالمانه نموده است ، اما ملت بزرگ و عزتمند ، خم به ابرو نیاورده و روی پای خود ایستاده است و مقاومتی مثال زدنی و درس‌آموز از خود به جا گذاشته است . به نحوی كه این تهدید را به فرصت تبدیل نموده بطوری كه تكیه بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان را  نقشه پیشرفت اقتصادی خود نقشه راه خود قرار داده است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات