۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۵۴۲۱۴
حجت الاسلام مؤمنی:

بی بصیرتی مردم یک جامعه به انسان های منافق میدان می دهد

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: افراد منافق به پشتوانه مردم بی بصیرت به انجام فعالیت های پست خودشان جرأت پیدا می کنند.
سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در سخنرانی شب گذشته که در منزل شخصی سردار رادان واقع در چهار راه حمزه اصفهانی برگزار شد، گفت: منطق انسان منافق نیرنگ و تزویر است.

وی در ابتدا افزود: احتمال تکرار تاریخ همواره در هر زمانی وجود دارد و به همین سبب از سوی قرآن و ائمه(ع) دستور داریم به مطالعه دقیق تاریخ بپردازیم و جوانب وقایع تاریخی را به درستی بررسی کنیم.

حجت الاسلام مؤمنی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت خاتم الانبیا شاهد دو گروه و خط فکری متضاد در مدینه هستیم؛ اولین خط فکری به دنبال پیروی کردن و ادامه دادن راه اسلام  و پیامبر(ص) بودند ولی دومین خط فکری که مخالف مبانی اسلام بودند می خواستند اسلام را نابود کنند و در این راستا از هیچ عمل پستی فروگذاری نکردند؛ به واسطه شعار بسیار زیبای حسبنا کتاب الله مهم ترین یادگار پیامبر(ص) یعنی ولایت را تحت الشعاع قرار دادند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اضافه کرد: البته بعد از حجة الوداع یک عهد نامه دروغینی نوشته شد که از سوی یک انسان ملعون در مسجد الحرام دفن شد تا از جانشین شدن امیرمؤمنان(ع) جلوگیری کنند ولی پیامبر(ص) در لحظات پایانی عُمرشان با کیاست و زرنگی فرمودند، قلم و دواتی بیاورید تا برایتان وصیت نامه ای بنویسم تا به واسطه آن دینتان را حفظ کنید ولی شخص مشرکی که در آن جمع بود با کمال وقاحت گفت، این مرد حذیان می گوید.

خطیب توانا تبیین کرد: یهودیان و منافقان که از آیات قرآن بی خبر بوده اند وقتی کلامی از لسان پیامبر(ص) صادر می شد می گفتند ای رسول خدا این کلام تو است یا از سوی خداوند سخن می گویی.  

وی تصریح کرد: عده دو گروه موافق و مخالف اسلام بعد از رحلت پیامبر(ص) کم بوده است ولی چه کسی جرأت به گروه مخالف را داده است که بلافاصله بعد از رحلت رسول گرامی اسلام به پاره تن ایشان جسارت کنند.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان این که در منطق ولیّ خداوند تزویر و نیرنگ وجود ندارد، ابراز کرد: منطق انسان های منافق همواره این گونه بوده است که کلام دو پهلویی را در بین جمع مردم بیان می کنند و اگر کلامشان با مخالفت اجماع روبرو شد بُعد اشتباه کلامشان را توجیه می کنند و از شرایط به وجود آمده فرار می کنند ولی اگر اجماعی بر علیه آن ها تشکیل نشود سوء استفاده های آن ها شروع می شود.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که در صدر اسلام مردم به پیروی از منافقان به ظلم و جور گرفتار شدند، تصریح کرد: دور شدن مردم از ولایت و نتابیدن نور ولایت بر قلب مردم، سرزمین دل افراد را برای فساد مساعد می کند و در صدر اسلام با تشکیل شدن سقیفه چنین اتفاقی افتاد.

خطیب توانا ادامه داد: افراد منافق به پشتوانه مردم بی بصیرت به انجام فعالیت های پست خودشان جرأت پیدا می کنند؛ شخصی بر فراز منبر قرار گرفته بود، امام حسین(ع) خطاب به او گفتند این منبر را غصب کرده ای، آن شخص گفت، یا حسین(ع) این جایگاه را مردم به من داده اند./867/پ203/ب1

ارسال نظرات