۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۵۵۵۱۳۹
اولین کنفرانس «حکمرانی و سیاستگذاری عمومی» برگزار شد؛

نقش حوزه و دانشگاه در ایجاد نظامات حاکمیت

دبیر اولین کنفرانس «حکمرانی و سیاستگذاری عمومی» گفت: جریان سازی علمی در حوزه ایجاد نظامات حاکمیت برآمده از ارزش ها، بدون دست دادن و همراهی سه بخش دانشگاه و دانشگاهیان، حوزه و حوزویان و نهادهای حاکمیتی و مدیران حاکمیت قابل تصور نیست.
محمود حاجیلویی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود حاجیلویی در اولین کنفرانس «حکمرانی و سیاستگذاری عمومی» با محور سیاستگذاری فرهنگی و مبانی اسلامی سیاستگذاری که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این کنفرانس یک کنفرانس دائمی است و قرار است با برگزاری منظم سالانه به دنبال جریان سازی علمی در راستای سیاستگذاری و امور حکمرانی باشیم.

وی گفت: مسئله ارتقای کارآمدی نظام ایران مسئله جدی است و امروزه خیلی از نخبگان و خبرگان نظام جمهوری اسلامی به این مسئله می اندیشند و می پردازند.

دبیر اولین کنفرانس «حکمرانی و سیاستگذاری عمومی» تصریح کرد: ارتقای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی باید در مسیر تحقق دولت اسلامی قابل تصور باشد اگر تحقق دولت اسلامی را به عنوان یک نقطه هدف در نظر بگیریم، یکی از تمهیدات اساسی در این راستا، نظامات حاکمیتی است.

وی افزود: جریان سازی علمی در حوزه ایجاد نظامات حاکمیت برآمده از ارزش ها، بدون دست دادن و همراهی سه بخش دانشگاه و دانشگاهیان، حوزه و حوزویان و نهادهای حاکمیتی و مدیران حاکمیت قابل تصور نیست.

حاجیلویی اظهار داشت: تلاش کرده ایم که تمهید این سه ضلع را داشته باشیم، در این کنفرانس بیش از دویست عضو هیئت علمی دانشگاه ها عضو شورای علمی این کنفرانس هستند و بیش از بیست دانشگاه، بیش از سی اندیشکده و حدود بیست مجموعه دولتی از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام این کنفرانس را همراهی کردند.

وی گفت: اصرار داشتیم که دو کمیته مبانی اسلامی سیاستگذاری و سیاستگذاری فرهنگی در قم برگزار شود تا این ضلع سوم پررنگ تر برگزار شود. منظور متن و بطن حوزه است نه تعدادی از طلابی که در بخشی از مراکز حاکمیتی طرف مشورت هستند هر چند آن هم مغتنم است

دبیر اولین کنفرانس «حکمرانی و سیاستگذاری عمومی» اظهار داشت: اگر دل در گرو دولت اسلامی که پیش طرح تحقق اهداف جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران است، داریم باید به شکل کاملی متن حوزه این ضلع سوم را کامل کند.

وی خاطرنشان کرد: در گفت و گو هایی که با برخی از استادان و فضلای قم داشتیم، استقبال بسیار ویژه در این عرصه دیدیم و رایزنی هایی که با برخی از مؤسسات علمی در قم داشتیم، این استقبال ما را برای ادامه این کار ترغیب کرد./۸۲۲/پ۲۰۳/س

ارسال نظرات