۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۳۴۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دعواهای سیاسی مسؤولان، مردم را از انقلاب مأیوس می کند

عضو هیأت رییسه جامعه المصطفی العالمیه گفت: کسانی که در گذشته مسؤول بوده اند و دائماً از طریق تریبون دعواهای سیاسی راه می اندازند، مردم را از انقلا مایوس می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی شب گذشته که در محفل فاطمی واقع در خیابان جی برگزار شد، گفت: اصلاح رابطه بین مردم، سبب جلب رحمت خداوند می شود.

وی در ابتدا افزود: مسائل زیادی می تواند عوامل محروم بودن یا مرحوم بودن انسان محسوب شود؛ انسان کافر از رحمت و برکت توجه خاص خداوند محروم است بنابراین از مناجات با خداوند و سیر در معنویات بی بهره می ماند، عامل این نوع محرومیت، اعتقادات غلط است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار کرد: طبق آیات قرآن و روایات معصومین(ع) رباخواری و کم فروشی هرچند سبب رسیدن سود بیشتر به انسان می شود، ولی به خاطر این که سبب دور افتادن انسان کم فروش و رباخوار از رسیدن به بهشت می شوند، عامل محرومیت محسوب می شوند.

عضو هیأت رییسه جامعه المصطفی العالمیه ابراز کرد: حرص و طمع از عواملی است که انسان را از جهت اخلاقی محروم می کند چرا که این صفت رذیله انسان را از توجه به داشته هایش بازمی دارد.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه با بیان این که اکثر محرومیت نتیجه افکار و رفتار خودِ انسان است، تصریح کرد: کسی که دائماً به غیبت، تهمت و بدگویی کردن از دیگران مشغول است، از محبت و عزتی که در گرو ارتباط با دیگران نصیب انسان می شود، بی بهره خواهد ماند.

وی با اشاره به فرازهایی از دعای کمیل و بیان این که گناه محرومیت می آورد، تبیین کرد: زنده شدن یأس در دل انسان، نزول بلاها، عدم استجابت دعاها از چیزهایی است که در اثر گناهان مختلف برای انسان به وجود می آید.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه افزود: در آیات متعددی از قرآن و روایات عدیده ای از معصومین(ع) عواملی که سبب جلب رحمت خداوند می شود، بیان شده است؛ زیاد استغفار کردن، رحم کردن به خود و رحم کردن به مردم، رحم کردن به خانواده و رحم کردن به همه مخلوقات خداوند از عواملی است که انسان را مرحوم خداوند می کند.

عضو هیأت رییسه جامعه المصطفی العالمیه در پایان تأکید کرد: یکی از عوامل اصلی که رحمت خداوند را به سوی انسان جلب می کند، اصلاح رابطه بین مردم است؛ کسانی که در گذشته مسؤول بوده اند و دائماً از طریق تریبون دعواهای سیاسی راه می اندازند، از رحمت خداوند به دور هستند؛ رهبر معظم انقلاب دائماً در حال امید دادن به مردم و ایجاد فضای امیدواری در جامعه هستند ولی عده ای از مسؤولان با تخریب شخصیت مسؤول رده اول کشور از طریق رسانه، یأس و نا امیدی را در جامعه نسبت به انقلاب رواج می دهند./867/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات