۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۵۵۴۴۲
استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی:

مسؤولیت‌های کلیدی جامعه نباید در دست نااهلان باشد

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به توصیه امام راحل، گفت: نباید نااهلان و نامحرمان به کارهای حساس و پست‌های کلیدی گمارده شوند؛ زیرا پل نفوذ و عبور دشمنان خواهند شد.
حجت الاسلام احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب و اساتید حوزه، با اشاره به اهمیت جریان شناسی طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: آخرین پیامی که از امام خمینی (ره) درزمینهٔ جریان شناسی سیاسی و اجتماعی جداسازی خودی‌ها از غیرخودی‌ها شنیدیم این بود که «من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.»

وی افزود: در این فراز از سخنان امام به دو نکته نااهلان و نامحرمان برمی‌خوریم که امام نسبت به مصادره انقلاب از سوی این دو طیف هشدار داده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: شماری شایستگی‌های علمی و تخصصی دارند؛ اما شایستگی و تعهد دینی در آنان کم‌رنگ است، این‌ها افرادی هستند که دست‌کم نباید کارهای کلیدی و اساسی را به آنان سپرد چون اعتماد و اطمینان به آنان نیست.

وی خاطرنشان کرد: شمار دیگری از شهروندان و ایرانیان هستند که از دید ظاهری و نگاه عمومی جزء این ملت و کشورند؛ اما به دلیل عملکردی که داشته‌اند نامحرم به شمار می‌آیند و باید مراقب باشیم امور انقلاب به دست این افراد نیفتد.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: بی‌گمان این‌ها را نباید خودی دانست، این گروه همان غیرخودی‌هایی هستند که نمی‌توانند محرم اسرار نظام باشند و نباید به کارهای حساس و پست‌های کلیدی گمارده شوند؛ زیرا پل نفوذ و عبور دشمنان خواهند شد.

وی افزود: امام بیداردل و روشن‌ضمیر به‌خوبی از خطر نفوذی‌ها و فرصت‌طلب‌ها آگاه بود و به نسل حال و آینده هشدار داد که فریب عنوان‌ها و لقب‌ها را نخورند.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به مردم تأکید می‌کنند که عناصر اهل و شایسته را از عناصر نااهل و انسان‌های متعهد و محرم را از انسان‌های متقلب و نامحرم بازشناسند و خودی‌ها و غیرخودی‌ها را به یک نگاه نکنند.

وی اضافه کرد: امام راحل می‌فرماید: لازم است با کمال قدرت و هوشیاری اشخاص یا گروه‌هایی که گرایش به مکتب‌های غیر اسلامی دارند و با خوی فرصت‌طلبی می‌خواهند در این اوقات از فرصت استفاده کرده، خود را در صفوف شما داخل کنند و به شما در موقعش از پشت خنجر بزنند از خود دور کنید و به آن‌ها مجال تحرک ندهید./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات