۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۵۷۰۲۶
امام جمعه تبریز:

وصیت‌نامه شهدا منشور سعادت دنیا و آخرت است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که همگان در قبال خون شهدا مسؤول هستیم، گفت: امروز رضایت الهی در خدمت به خلق الله است؛ مسؤولان اگر خود را مدیون خون شهدا می دانند باید در خدمت مردم باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در جمع سربازان، کارکنان و فرماندهان مرکز آموزش حضرت ولی‌عصر(عج) ناجا، اظهار داشت: آرمان شهدا چیزی جز تعالی اسلام و مکتب تشیع نبوده است.

وی با بیان این‌که مطالعه در محتوای وصیت‌نامه شهدا نشان از اوج ولایت‌مداری آن بزرگمردان تاریخ اسلام دارد، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم مسیر تعالی انقلاب اسلامی را آسیب شناسی کنیم، باید راه طی شده را با اهداف  و وصیت‌نامه شهدا تطبیق دهیم، تا ببینیم چه کرده ایم و شهدا از ما چه خواسته بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر این‌که ادامه مسیر تعالی انقلاب اسلامی نیز جز با عمل به وصیت‌نامه شهدا ممکن نخواهد بود، گفت: حقیقت امر آن است که همگان در قبال خون شهدا مسؤول هستیم، اگر به دنبال سعادت دنیا و آخرت هستیم؛ باید عامل به وصیت‌امه شهدا باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی وصیت‌نامه شهدا را منشور سعادت دنیا و آخرت دانست و افزود: توصیه قریب به اتفاق شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان؛ تبعیت محض از ولایت فقیه، حرکت در مسیر قرآن و عترت، رعایت حجاب، توجه به ارزش‌های اسلامی و تکریم شعائر دینی بوده است.

وی با تأکید بر این‌که ادامه مسیر شهدا امروز بر عهده ملت ایران است، تصریح کرد: هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد؛ باید به دنبال جلب رضایت الهی و تکریم خون مطهر شهدا باشد، امروز رضایت الهی در خدمت به خلق الله است؛ مسؤولان اگر خود را مدیون خون شهدا می دانند باید در خدمت مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و آرمان شهدا باید در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به صورت جذاب، ابتکاری و خلاقانه صورت گیرد، افزود: متأسفانه اغلب دانش‌آموزان با وصیت نامه شهدا آشنا نیستند، انتظار داریم نظام آموزشی کشور در معرفی مفاخر جهاد و شهادت بیش از این فعالیت کند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات