۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۵۸۰۴۶
حجت الاسلام غفاری خبر داد؛

ظرفیت پذیرش ۱۲۰۰ نفری حوزه خواهران مازندران برای سال آینده

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از حوزه علمیه به عنوان پشتوانه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی نام برد و گفت: در میان سیل هجمه های ظالمانه ای که از سوی دشمنان به سوی انقلاب شاهد هستیم حوزه امین ترین، مطمئن ترین و کارآمدترین مجموعه انقلابی برای دفاع و حراست از ارزش های دینی و انقلابی به شمار می رود.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت نام متمرکز حوزه علمیه خواهران از سوم بهمن ماه، از پذیرش داوطلبان علاقه مند ورود به حوزه علمیه خواهران مازندران در سه سطح دو، سه و چهار خبر داد.

وی به تاریخ فعالیت حوزه علمیه خواهران در استان اشاره کرد و با بیان این که نخستین مدرسه علمیه خواهران پس از پیروزی انقلاب در سال 60 در تنکابن راه اندازی شد، افزود:  در حال 24 مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مختلف استان مشغول فعالیت حوزوی هستند.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که مدیریت استانی حوزه علمیه خواهران در سال 86 در مازندران راه اندازی شد، گفت: تا همان زمان تنها 11 مدرسه علمیه خواهران در استان داشتیم که امروز شاهد 25 مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مهم مازندران هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که در کنار افزایش کمی تعداد مدارس علمیه در مباحث آموزشی نیز شاهد یک جهش فوق العاده در استان بودیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران استان تا سطح اجتهاد طلبه پذیرش می کند.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که حوزه علمیه خواهران  بسیاری از خلأ های موجود در جامعه بانوان را پر کرده است، تصریح کرد: با توجه به این که نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، ضرورت پاسخگویی به بسیاری از نیازهای آنها نیازمند وجود متخصصانی در این عرصه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کسی نمی تواند نیاز امروز جامعه به متخصصان دینی را منکر شود، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران در پرورش این افراد متخصص که بیش از هر زمان دیگری نیاز امروز جامعه است موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام غفاری، ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران مازندران را برای سال تحصیلی آینده هزار و 200 نفر اعلام کرد و افزود: در طی سال های اخیر میزان پذیرش در هر سال از یک رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

ضرورت تقویت سطوح عالی و دروس تخصصی در حوزه

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های حوزه علمیه خواهران استان تقویت سطوح عالی و دروس تخصصی در مدارس علمیه است، خاطرنشان کرد: از سال تحصیلی گذشته نیز پذیرش سطح چهار در یکی از مدارس علمیه استان آغاز شده که هم اکنون پانزده طلبه در دو رشته تفسیر تطبیقی و فقه خانواده در شهرهای ساری و بابل مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام غفاری همچنین به فعالیت سه مرکز تخصصی حوزوی در مازندران خبر داد و گفت: این مراز در رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی و کلام اسلامی به فعالیت علمی مشغول هستند.

پذیرش ۲۰ طلبه سطح چهار برای سال آینده

وی در ادامه سخنان خود ظرفیت پذیرش سطح دو حوزه علمیه خواهران مازندران را برای سال تحصیلی آینده هزار نفر اعلام کرد و گفت: همچنین در سطح سه 200 نفر و چهار نیز 20 نفر پذیرش خواهیم داشت.

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود با بیان این که طبق قانون مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران تحصیل در سطح دو حوزه بر اساس معدل، رشته تحصیلی، مصاحبه و گزینش صورت می پذیرد، تصریح کرد: تحصیل در مقطع سطح دو براي دارندگان مدرك ديپلم و بالاتر، پنج ساله و برای داوطلبان دارای مدرک سیکل هفت ساله خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، همچنین تحصیل برای علاقه مندان مقطع سطح سه را برای دارندگان مدرک سطح دو، سه ساله اعلام کرد و افزود: همه مراحل ثبت نام در حوزه علمیه خواهران از طریق سایت پذیرش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران است.

وی از حوزه علمیه به عنوان پشتوانه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی نام برد و بیان داشت: در میان سیل هجمه های ظالمانه ای که از سوی دشمنان به سوی انقلاب شاهد هستیم حوزه امین ترین، مطمئن ترین و کارآمد ترین مجموعه انقلابی برای دفاع و حراست از ارزش های دینی و انقلابی به شمار می رود.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که متأسفانه دشمنان بدون در نظر گرفتن ذره ای خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی، ظالمانه علیه این انقلاب دینی می تازند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی حوزه های علمیه می توانند به عنوان مرجع فکری، فرهنگی و عقیدتی جامعه نقش رهبری را ایفا کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات