۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۵۸۳۷۳
آیت الله طبرسی:

فقه شیعه توان پاسخگویی به همه نیازهای روز جامعه را دارد

آیت الله طبرسی با اشاره به این که فقه شیعه توان پاسخگویی به همه نیازهای امروز و فردای بشریت را دارد، گفت: پویایی فقه شیعه نیز در پاسخگویی مناسب به نیازهای روز جامعه است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در مدیریت حوزه علمیه استان بر ضرورت ادامه همین حرکت رو به رشد تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که تقویت حوزه های علمیه هم از لحاظ کمی و هم بعد کیفی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت حوزه بهره گرفته شود.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تقویت حوزه های علمیه برکات فراوانی برای اسلام و انقلاب خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در طول این چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، حوزه و روحانیت همپای انقلاب در جهت تحقق اهداف و آرمان های تعیین شده حرکت کردند.

آیت الله طبرسی با بیان این که حوزه های علمیه با وجود همه مشکلات و کمبودهایی که دارند هیچ گاه گلایه نکردند و با قدرت به وظیفه خود به نظام و انقلاب عمل کردند، تصریح کرد: اما متأسفانه در مقابل برخی ها هم صدا با دشمن در برابر حوزه و روحانیت قرار گرفتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بر کسی پوشیده نیست که نهضت انقلاب اسلامی با رهبری روحانیت آغاز و استمرار پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز حوزه و روحانیت با اقتدار پشتیبان انقلاب اسلامی هستند و همه انتقادها و توطئه ها را با جان و دل می خرند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود تقویت حوزه های علمیه را بهترین راه خدمت به دین و انقلاب دانست و تصریح کرد: اگر امروز دین، ارزش های دینی و مفاهیم الهی در جامعه ماندگار شده به دلیل تلاش های علمای دین و حوزه های علمیه در طول یکصد سال اخیر است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران همچنین به وظیفه امروز حوزه های علمیه اشاره کرد و با بیان این که امروز یکی از رسالت های مهم حوزه و روحانیت حفظ انقلاب و ترویج گفتمان آن در سطح جهان است، خاطرنشان کرد: حوزه باید در مقابل جریان هایی که تلاش می کنند مانع از جهانی سازی گفتمان انقلاب شوند بیاستد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حوزه باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد، افزود: نباید در مسائل علمی، پژوهشی و آموزشی از دیگر مراکز علمی کشور عقب بمانیم بلکه همه برنامه های حوزه باید چشم انداز محور باشد.

آیت الله طبرسی همچنین با اشاره به این که فقه شیعه توان پاسخگویی به همه نیازهای امروز و فردای بشریت را دارد، خاطرنشان کرد: پویایی فقه شیعه نیز در پاسخگویی مناسب به نیازهای روز جامعه است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز باید مباحث فقهی حوزه به مسائل مبتلابه و غیر قابل حل جامعه نظیر موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ورود پیدا کند، بیان داشت: کارهکاریی که فقه می تواند برای حل مشکلات و معضلات جامعه ارائه کند بسیار راهگشا و اثربخش خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز پرورش طلابی انقلاب و مهذب که بتوانند گفتمان ساز باشد یکی از وظایف حوزه های علمیه است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که امروز در مدارس علمیه وجود دارد باید رویکرد مدارس به همین سمت و سو باشد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات