۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۵۸۵۶۹
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

فاصله گرفتن از زی طلبگی، آسیبی جدی برای آینده طلاب خواهد بود

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید بر این که یک طلبه در همه دوران زندگی طلبگی خود باید راه تقوا و ساده زیستی را انتخاب کند، گفت: زی طلبگی همین است که طلاب حوزه زهد، تقوا، ساده زیستی و اخلاق حسنه را در همه امور زندگی خود مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در جمع طلاب این مدرسه به اهمیت علم آموزی اشاره کرد و گفت: دنیا با همه وستعی که دارد به علم و دانش وابسته و دانش و علم نیز به ایمان وابسته است.

وی با بیان این که انسان با ایمان به مراتب و درجات بالایی دست پیدا خواهد کرد، افزود: آنچه که عالِم را شجاع و باتقوا بارمی آورد ایمان است.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که عالم به عمل در جامعه از محبوبیت و جایگاه ویژه ای در میان مردم برخوردار است، خاطرنشان کرد: یک روحانی و طلبه که تنها سخن بگوید و موعظه کند، اما در عمل از خود سستی به خرج دهد در جامعه محبوب و مورد اطمینان نیست.

امام جمعه بهشهر با بیان این که همان طور که می دانیم عالم به عمل از هزار عابد برتر و بالاتر است، تصریح کرد: طلبه به عنوام مبلغ و مروج دین باید به علم نافع و سودمند دست پیدا کند و آن را در جامعه ترویج و گسترش دهد.

حجت الاسلام جباری از یک عالم به عنوان چراغ جامعه و چشم عالم یاد کرد و با بیان این که محبوبیت و مقبولیت عالمان دینی در عمل به دین است، خاطرنشان کرد: عابد می تواند تنها خود را نجات دهد اما عالِم هم خود را نجات می دهد و هم می تواند اجتماع را هدایت کند و جامعه را از سیه روزی، تبهکاری و فساد رهایی بخشد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که عالِم کسی است که در خانه اش ایمان، اخلاق، تقوا، علم و مدارا نفوذ پیدا کند، بیان داشت: چه بسا دانشمندی که عالِم است اما جهالت او را از بین می رود و علم به حال او سودی ندارد و این علمی که در آن ایمان و تقوا نفوذ پیدا نکرده است.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که زمانی علم می تواند مفید باشد و زمینه سعادت و رستگاری بشر را فراهم کند که آمیخته با ایمان، اخلاق و تقوای الهی باشد، تصریح کرد: علمی که فاقد این ویژگی ها باشد در اوج خود نیز ایجاد انحراف و گمراهی می کند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که امروز در دنیای غرب به وضوح می بینیم که با وجود پیشرفت چشمگیر در علوم مختلف اما هر روز بیشتر در باتلاق فساد و بی اخلاقی فرو می روند، افزود: مهم ترین عامل بروز چنین معضلاتی در دنیای پیشرفته غرب نبود معنویت و اخلاق در آن جوامع است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که یک عالم واقعی باید در همه امور فردی و اجتماعی نماد و اسوه یک عالم به دین باشد، بیان داشت: عالِم باید میان خود و خانواده اش آن حرمت والای زندگی را شکل ببخشد یعنی همان خانواده ای که امیرالمومنین(ع) فرمودند.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که یک طلبه در همه دوران زندگی طلبگی خود باید راه تقوا و ساده زیستی را انتخاب کند، خاطرنشان کرد: زی طلبگی همین است که طلاب حوزه زهد، تقوا، ساده زیستی و اخلاق حسنه را در همه امور زندگی خود مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که طلبه باید در زندگی سیره و منش ائمه معصومین(ع) را در پیش بگیرد، بیان داشت: خوی اشرافی گری و فاصله گرفتن از ساده زیستی بزرگترین آفت یک طلبه و عالم دین است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که هیچ یک از اصول حوزه باید مادی گرایی و اشرافی گری سازگاری ندارد، خاطرنشان کرد: سیره علمای سلف و بسیاری از بزرگان فعلی حوزه بر مبنای ساده زیستی و مردمی بودن شکل گرفته است.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که عده ای تلاش می کنند برخی شاخصه ها و اصول زیربنای و مهم حوزه را کمرنگ کنند، بیان داشت: یک طالب علم دین در هیچ شرایطی نباید از زی طلبگی فاصله بگیرد چون فاصله گرفتن از این مشی مهم دور شدن از اصل ویژگی های روحانیت اصیل است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که در نظام‌ جمهوری اسلامی طلبه باید بستر و زمینه را برای حاکمیت ارزش های دینی، بیداری و بصیرت در زندگی و جامعه فراهم کند، گفت: دشمنان امروز روحانیت بسیار قوی تر و خائن تر هستند و می خواهند به هر طریقی جایگاه روحانیت را تضعیف و خدشه دار کنند./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات