۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۶۲۳۰۱
رییس جمهور:

ملت و دولت در برابر هر توطئه ای با قدرت ایستادگی می کنند

رییس جمهور گفت: آنها که در کاخ سفید نشسته اند؛ بدانند که به تعهداشان پایبند باشند یا نباشد، به انسانیت‌شان پایبند باشند یا نباشد، ملت ایران در هرگونه توطئه و نقشه ها با قدرت ایستاده و خواهد ایستاد.
حسن روحانی رییس جمهور رییس جمهور در تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم تبریز در ورزشگاه تختی اظهار داشت: مردم آذربایجان و تبریز همواره ستون اصلی انقلاب اسلامی بوده‌اند و این خطه به عنوان مهد مردان و زنان غیور، علما، بزرگان، شعرا، انقلابیون، مجاهدان و سرزمین مقام معظم رهبری شناخته شده است.

وی با بیان این‌که آذربایجان سرزمین ستارخان‌ها، باقرخان‌ها و ثقه‌الاسلام‌ها، سردار باکری‌ها، باقری‌ها، شفیع‌زاده‌ها و سرزمین لشکر عاشورا و پایگاه دوم شکاری تبریز است، گفت: تبریز مهد پرورش علامه‌های طباطبایی، امینی، جعفری و شهدای محراب شهید قاضی و شهید مدنی است.

رییس جمهور با بیان این‌که امنیت، آزادی، آرامش و پیشرفت چهار شعار اصلی اردیبهشت سال گذشته بود، گفت: امروز در آذربایجان برای احیای دریاچه ارومیه، فرهنگ و زبان ترکی، ارتقای ورزش به ویژه تیم تراکتورسازی پای وعده‌های خود ایستاده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: به یکدیگر وعده دادیم سرزمین ما با امنیت همراه باشد که امروز به برکت دلاوری های سپاه پاسداران عزیز و غیور، ارتش جمهوری اسلامی و بسیج ایثارگر شاهد امنیت مثال‌زدنی ایران عزیز هستیم. امنیت حاصل شده در سایه وحدت و انسجام ملت ایران را ارج می نهیم و این اتحاد را ادامه می دهیم.

وی یادآور شد: قرار ما آرامش در زندگی مردم بود، قطعا آرامش بازار را حفاظت خواهیم کرد، به مردم آذربایجان قول می دهم توطئه آمریکا و صهیونیست ها و برخی ارتجاع عرب منطقه در پیشرفت ایران تأثیری نخواهد گذاشت. آنها که در کاخ سفید نشسته اند؛ بدانند که به تعهداشان پایبند باشند یا نباشد، به انسانیت‌شان پایبند باشند یا نباشد، ملت ایران با هرگونه توطئه و نقشه ها با قدرت ایستاده و دولت به نمایندگی از ملت ایران در برابر آنها با قاطعیت خواهد ایستاد.

رییس جمهور کشور تأکید کرد: هیچ کس این ملت بزرگ را نمی تواند مأیوس کرده و امید آینده را از مردم ایران بگیرد، ما از هر زمان دیگر مقتدرتر پای پیمان خود ایستاده ایم، اما هر کسی که خیانت کند، عواقب خطرناکی در انتظارش خواهد بود، ملت و دولت ایران برنامه‌ ریزی لازم در تمامی مراحل را دارد.

وی با بیان این‌که اگر مشکلی داریم با دست پرکفایت ملت آن را حل خواهیم کرد، تصریح کرد: برای آرامش مردم تصمیم‌های قاطع و محکمی درخصوص ارز اتخاذ کردیم، کسی نگران واردات، صادرات و کالای مورد نیاز کشور نباشد، در برابر توطئه خارجی و برخی افراد کوته‌بین در داخل برنامه ریزی قاطعی انجام دادیم و تمام نیازمندی‌های کشور با ارز 4200 تومانی وارد خواهد شد، تمام کالاهای اساسی با همان قیمت قبل وارد خواهد شد، مردم هیچ نگرانی برای واردات نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به آمار صادرات و واردات کشور در ماه‌های گذشته اظهار داشت: صادرات غیرنفتی در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته 15 درصد افزایش پیدا کرده است، البته واردات نیز 7 درصد افزایش نشان می دهد، دولت متعهد به حل هرگونه مشکل صادرکنندگان است.

وی با تقدیر از قوای مقننه، قضائیه و نیروهای امنیتی در تحقق اهداف و برنامه های دولت گفت: امروز در استان آذربایجان شرقی سه هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می شود و برای شش هزار میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد، من به مردم عزیز می گویم برای توسعه صنایع معدنی استان و پروژه ذوب مس، دستور دادم این توقف برداشته شود.

رییس جمهور کشورمان با اشاره به این‌که فعالیت مس سونگون با قدرت و با توسعه آغاز خواهد شد، گفت: امام جمعه عزیز اعلام کردند؛ نیاز به ارتقای بهداشت، درمان و امکانات پیوند کبد در آذربایجان داریم، اکنون اعلام می کنم امروز اولین پیوند کبد در تبریز انجام شد.

وی با بیان این‌که دولت و ملت ایران به تبریز و آذربایجان افتخار می کند، گفت: اینکه خیرین استان برای بهداشت و درمان تلاش می کنند، امری بسیار مبارک است؛ امسال شاهد افتتاح طرح های متعدد در زمینه بهداشت و درمان خواهیم بود، همین روند در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی نیز تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که زبان ترکی و آذری جزو افتخارات ایران عزیز است، گفت: از مسؤولان استان می خواهم، مرکز ادب و زبان ترکی را ارتقاء دهند و کتاب‌های لازم را به چاپ برسانند؛ از سوی دیگر دریاچه ارومیه تعهد دولت است، به مردم آذربایجان و تبریز و مردم منطقه غرب کشور اعلام می کنم، اگر تلاش های دولت یازدهم و دوازدهم نبود، شهریور سال گذشته شما چیزی به نام دریاچه ارومیه نداشتید، اگر روند دریاچه با همان روال گذشته پیش می رود، به صورت کامل خشک شده بود.

وی با بیان این‌که دولت یازدهم دو هزار 200 میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه کرده است، گفت: دریاچه ارومیه به عنوان نگین ایران باقی خواهد ماند، اعلام می کنیم دولت طرح های مختلفی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان در حال اجرا برای احیای دریاچه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این‌که ما به تعهدات خود تا جایی که توان داشته باشیم، عمل خواهیم کرد، گفت: در سفر گذشته 23 طرح و پروژه وعده دادیم؛ که از این تعداد 18 پروژه عملیاتی شد و 5 پروژه در دست اجرا قرار دارد، وعده می دهم دولت متعهد است همه پروژه ها را تا پایان ادامه دهد، می دانم بزرگراه اهر به تبریز جزء وعده‌ها بوده، امروز نصف آن عملی شده و بقیه در دست اجراست.

رییس جمور کشورمان با اشاره به این‌که راه‌آهن میانه به تبریز دیگر وعده دولت بوده که انشاء الله ریل‌گذاری به بستان آباد هفته آینده آغاز خواهد شد، گفت: ادامه این پروژه نیز در تعهد دولت است که عملیاتی خواهد شد، پای وعده‌های خود ایستاده‌ایم، علیرغم تمام سختی‌هایی که پیش پای دولت است.

وی با بیان این‌که دولت 3997 میلیارد تومان برای طرح‌های مختلف در آذربایجان هزینه کرده است، گفت: 28 طرح و پروژه به ارزش 1188 میلیارد تومان امروز عصر در شورای اداری تصویب خواهیم کرد؛ که این رقم غیر از 735 میلیاردی می باشد که از سوی صندوق توسعه برای استان اختصاص یافته است./935/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات