۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۶۲۷۱۱
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران در ساری و نوشهر برگزار شد

آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در دو حوزه امتحانی ساری و نوشهر برگزار شد.
آزمون ورودی حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران امروز در دو حوزه امتحانی ساری و نوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آیین برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه استان در ساری با اشاره به این که این آزمون همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود، افزود: نتیجه آزمون ورودی نیز نوزدهم خرداد ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه علمیه اعلام خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود ظرفیت پذیرش حوزه علمیه مازندران برای سال تحصیلی آینده را 500 نفر اعلام کرد و افزود: میزان استقبال داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شاهد رشد کمی و کیفی مدارس علمیه استان هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی برای تحصیل علاقه مندان در مدارس علمیه مازندران وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که داوطلبانی که در آزمون ورودی حوزه علمیه پذیرفته شدند باید در دوره های میثاق طلبگی و اختبار و تثبیت نیز شرکت کنند، بیان داشت: علاوه بر این از داوطلبان مصاحبه و گزینش نیز به عمل خواهد آمد و پس از موفقیت در این مراحل می توانند تحصیل خود را در مدارس علمیه آغاز کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر 25 مدرسه علمیه در شهرهای مخلتف استان به جز بابل مشغول فعالیت علمی هستند، افزود: بیش از دو هزار و 500 طلبه در سطوح مخلتف در این مدارس علمیه تحصیل می کنند.

حجت الاسلام والمسلین طاهری با بیان این که کیفی سازی فعالیت های علمیه در مدارس علمیه از جمله مهم ترین برنامه مدیریت در سال تحصیلی جدید است، خاطرنشان کرد: باید طلابی مهذب، نخبه و انقلابی در مدارس علمیه پرورش یابند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب مدارس علمیه باید بدانند تحصیل در حوزه یک ارزش بالایی است، افزود: باید از فرصت هایی که به وجود آمده در جهت تحصیل و تزکیه بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در حال حاضر شرایط و امکانات لازم برای تحصیل مناسب طلاب کاملاً فراهم است، خاطرنشان کرد: طلاب علاقه مند باید از این فرصت های مغتنم در جهت تحکیم پایه های علمی خود بهره گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که در حال حاضر حوزه علمیه مازندران در مسیر پیشرفت کمی و کیفی قرار دارد، گفت: موفقیت های به وجود آمده در حوزه علمیه استان را مرهون تلاش ها و حمایت های علما و شورای حوزه علمیه مازندران هستیم./۹۵۰/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات