۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۶۲۹۰۴
امام جمعه بجنورد:

روحانیان مفهوم انتظار و منتظر واقعی را برای مردم تبیین کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه متأسفانه گاهی برداشت‌های نادرستی از مفهوم انتظار و فرد منتظر در جامعه دیده می‌شود، گفت: باید روحانیان مفهوم انتظار و منتظر واقعی را برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن نیمه شعبان، بر برگزاری کیفی و مردمی جشن‌های این ایام تأکید و اظهار کرد: ماه شعبان و به‌ویژه نیمه این ماه فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ انتظار و ویژگی‌های فرد منتظر در جامعه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه گاهی اوقات برداشت‌های نادرستی از مفهوم انتظار و فرد منتظر در جامعه دیده می‌شود، اضافه کرد: باید روحانیان و اندیشمندان آگاه در زمینهٔ غیبت و ظهور امام عصر(عج) این مسائل را برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین کنند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: انتظار واقعی یعنی آماده‌سازی و کسی که می‌خواهد یار امام زمان باشد باید خود را آماده کند، برای خدا کار کند و ورع داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: انسان منتظر حتی اگر برای مردم هم کار می‌کند، باید این خدمت به مردم را برای خدا انجام دهد چون خداوند خدمت به خلق را دوست دارد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: منتظر واقعی کسی است که اخلاق حسنه داشته باشد، اهل تعامل باشد، مردم را تکریم کند و گره از کار آنها بگشاید.

وی اظهار کرد: انتظار یعنی امید به آینده خوب داشتن و این‌که نشان بدهیم راکد نیستیم و به سمت قله حرکت می‌کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: انتظار یعنی این‌که ما کس داریم و بی‌کس نیستیم و چشم‌انداز داریم و چشم‌انداز ما این است که کسی می‌آید که با وجودش دنیا را نورانی می‌کند و عدل و داد را می‌گستراند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انتظار عامل نشاط و پویایی جامعه است، اضافه کرد: اگر انتظار با ورع و تقوا همراه باشد، می‌توانیم ادعا کنیم که از یاران آن حضرت هستیم./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات