۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۶۲۹۶۱
امام جمعه تبریز:

حوزه علمیه در فضاهای مجازی حضوری اثرگذار داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر احیای نقش و جایگاه حوزه های علمیه در عصر حاضر، گفت: حوزه های علمیه در فضاهای مجازی حضوری اثرگذار داشته باشند.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار اساتید حوزه های علمیه تبریز با تأکید بر این‌که رسالت امروز حوزه و روحانیت متفاوت‌تر و گسترده‌تر از گذشته شده است، اظهار داشت: امروزه با توجه به فضاهای مجازی و هجمه های اعتقادی و دینی دشمن، وظیفه طلاب به مراتب بیشتر شده است.

وی با بیان این‌که حوزه های علمیه باید با رصد به‌روز کشور و اوضاع بین‌الملل نیازهای جامعه را شناسایی کرده و در رفع آن تلاش کنند، خاطرنشان کرد: انتظاری که امروز جامعه به ویژه نسل جوان از روحانیت و حوزه های علمیه دارند؛ این است که در فضاهای مجاز حضوری اثرگذار داشته باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که شبهه‌افکنی از سوی رسانه‌های معاند و ترویج باورهای غلط از دین و شریعت یکی از مهم‌ترین ترفندهای دشمن در تخریب اندیشه‌های جوانان است، تصریح کرد: ارتباط موثر و بیشتر روحانیت با آحاد ملت به ویژه جوانان امری مهم و ضروری برای شبهه‌زدایی و پاسخگویی به نیازهای معرفتی نسل جوان است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که تقویت افکار و اندیشه های جوانان از سوی حوزه های علمیه نیازمند برنامه ریزی اصولی و مدون است، گفت: جوانان ایران اسلامی در عرصه های مختلف نقش آفرین هستند؛ اگر روحانیت بتواند ارتباطی عمیق و صمیمی با نسل آینده‌ساز برقرار کند، به یقین شاهد تحولات شگرف در حوزه های فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روحانیت در گسترش آرمان‌های اسلامی و شیعی مسؤولیتی سنگین بر عهده دارند، تصریح کرد: وظیفه روحانیت نزدیک کردن دل‌های مردم به سمت خداست، از سوی دیگر حوزه‌های علمیه در بقای دین و تقویت روحیه دینی مردم چه در گذشته، چه حال و چه در آینده نقش موثری داشته و دارند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر احیای نقش و جایگاه حوزه های علمیه در عصر حاضر، گفت: حکومت اسلامی، حکومت قرآن، فقه، فقیه، علم و عدل است؛ با چنین اوصافی حوزه های علمیه در بالندگی فقاهت نقش مؤثر دارند و در طول ادوار مختلف توانسته‌‌اند دین را حفظ و تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان با بیان این‌که احیای حوزه علمیه آذربایجان از مطالبات و دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: باید اهتمام ویژه در راستای احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه تبریز داشته باشیم؛ چراکه دشمنان از تفکر و اندیشه فرهنگی مبتنی بر آموزه های دینی هراس دارند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات