۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۶۳۳۱۵

جمعی از طلاب حوزه علمیه تبریز معمم شدند

همزمان با میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز برگزار شد.
عمامه گذاری طلاب تبریز عمامه گذاری طلاب تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، ائمه جمعه، مدیران مدارس علمیه و جمعی از طلاب و روحانیان استان، در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن میلاد امام زمان(عج) بر شناخت و ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: طلاب علوم دینی به عنوان سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) رسالتی خطیری در ترویج ارزش‌های الهی، قرآنی و مهدوی بر عهده دارند.

وی با بیان این‌که لباس روحانیت همان جامه رسالت الهی پیامبران و اولیای الهی بر دوش طلاب و روحانیان است، خاطرنشان کرد: اگر دغدغه دین و شریعت دارید و به دنبال ترویج ارزش‌ها و معارف الهی در جامعه داشتید، امروز با تلبس به این لباس مقدس رسالت شما دوچندان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که مردم رفتار، گفتار و سبک زندگی روحانیان را به دقت زیر نظر دارند، افزود: سعی کنید نوع رفتار و منش شما معرف اسلام و مکتب انسان‌ساز تشیع باشد، امروز بیش از هر زمانی نیازمند علمای عامل، اخلاق‌مدار و مهذب هستیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ حوزه علمیه آذربایجان باید احیا شود که برای تحقق این مطالبه جدی معظم‌له نیازمند تلاش همگانی هستیم، گفت: موانع و مشکلات مدارس علمیه استان روز گذشته در جلسه مشترک شورای عالی حوزه علمیه استان با مدیر حوزه های علمیه کشور بررسی شد که امیدواریم مسائل طرح شده مورد رسیدگی قرار گیرند.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور حدود 50 طلبه مدارس علمیه شهر تبریز مبلس به لباس مقدس روحانیت شدند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات