۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۶۳۶۵۷
امام جمعه تبریز:

روحانیان در ترویج فرهنگ زکات موفق عمل کرده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزایش میزان مشارکت روستائیان استان در پرداخت زکات نسبت به سال های گذشته را نشان از موفقیت روحانیت در تبلیغ این فریضه الهی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی امروز در جلسه شورای زکات استان اظهار داشت: زکات جزء فروعات اسلام و از جملله وظایف اقتصادی مسلمین و همچنین شعائر دینی است.

وی با بیان این‌که 56 آیه در مورد زکات در قرآن کریم آمده که 27 مورد آن در کنار نماز مورد تأکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در امر زکات با محوریت توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی لازم و ضروری است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که در امر جمع آوری زکات فطره در پایان ماه رمضان باید وحدت رویه بین پایگاه های جمع آوری کننده برقرار باشد، تصریح کرد: انتظار داریم متولیان امر اقدامات قانونی جهت تامین امنیت صندوق های جمع‌آوری زکات فطره را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برگزاری دوره های آموزشی برای عاملان زکات شد و اظهار داشت: مشارکت روحانیان و مبلغان اعزامی به مناطق روستایی در امر ترویج فرهنگ زکات و تبیین مسائل شرعی آن بسیار مطلوب بوده است.

وی افزایش میزان مشارکت روستائیان استان در پرداخت زکات نسبت به سال های گذشته را نشان از موفقیت روحانیت در تبلیغ این فریضه الهی دانست و گفت: موارد مصرف زکات در شرع مشخص است و باید طبق نظر آموزه های اسلامی و حاکم شرع مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه احکام و دستورالعمل اعضای شورای زکات آذربایجان شرقی از سوی نماینده مقام معظم رهبری در استان اعطا شد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات