۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۶۳۸۳۱
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

تبلیغ، رکن اساسی جامعة الزهرا است

مدیر جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه بانوان طلبه در ماه رمضان و تابستان به مباحث تبلیغی بپردازند، گفت: انتظار ما از ۱۴ هزار نفر طلبه جامعةالزهرا(س) این است که همه آن ها به هر نحوی که می توانند به تبلیغ بپردازند.
همایش مبلغان جامعه الزهراء ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعة الزهرا(س) در همایش بزرگ مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان که عصر امروز در سالن همایش های جامعة الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) بر ضرورت آمادگی جسمی و روحی مبلغان برای ورود به ماه مهمانی خداوند تأکید کرد و گفت: مبلغان باید آمادگی های اجتماعی لازم را نیز با شرکت در جلسات هم اندیشی و هم افزایی کسب کنند.

وی با بیان این که ما عرصه تبلیغ را در جامعة الزهرا(س) به صورت جدی پیگیری می کنیم، اظهار داشت: تبلیغ میوه و ثمره شجره طیبه جامعة الزهرا(س) است، بر این اساس نباید در این روزگار که دشمن از همه زمینه ها برای القای شبهات به جوانان استفاده می کند، ساکت بنشینیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به این که علم بدون تبلیغ بی ثمر است، عنوان کرد: این که طلبه ای همه نظریات فقهی را بداند، اما از علم خود در جهت تبلیغ استفاده نکند، پسندیده نیست؛ ما بر اساس قرآن کریم وظیفه داریم با همه توان در برابر شبهات و هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم.

مدیر جامعة الزهرا(س) تبلیغ را به عنوان رکن و بعد اساسی جامعة الزهرا(س) معرفی کرد و ابراز داشت: اعزام ماه محرم نسبت به سال های گذشته چندین برابر شده بود و امیدواریم که اعزام مبلغان ماه مبارک رمضان از این آمار بالاتر باشد.

وی با بیان این که از سال تحصیلی جدید، آموزش مهارت های تبلیغی در دوره عمومی گنجانده خواهد شد، افزود: این کار را به صورت جایگزینی انجام خواهیم داد و هیچ واحدی به واحدهای درسی اضافه نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به این که برای آموزش مهارت های تبلیغی دوره های عمومی، تخصصی و گرایشی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در دوره های آموزش مهارت های تبلیغی کارگاه هایی در نظر گرفته شده است و پس از پایان این کارگاه ها، طلاب می توانند وارد تبلیغ گرایشی شوند و در زمینه یک فرقه و یا اقلیت مذهبی به صورت تخصصی کار کنند.

مدیر جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه بانوان طلبه در ماه رمضان و تابستان به مباحث تبلیغی بپردازند، ابراز کرد: انتظار ما از 14 هزار نفر طلبه جامعةالزهرا(س) این است که همه آن ها به هر نحوی که می توانند حتی اگر با قرائت یک حدیث یا آموزش روخوانی قرآن کریم باشد به تبلیغ بپردازند و بدانند که هزینه هایی که برای این مجموعه می شود، برای همه شان ایجاد مسؤولیت می کند.

وی اضافه کرد: امروزه دنیای کفر با همه ابزار خود به فرهنگ دینی هجوم آورده است، بر این اساس هر طلبه ای در هر سطحی باید تبلیغ دین را وظیفه خود بداند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به این که تبلیغ یک مهارت اکتسابی است، تأکید کرد: اگر بخواهیم به یک مبلغ خوب تبدیل شویم باید بدانیم که سخنرانی یک امر ذوقی نیست، بلکه باید آن را آموخت و ظرافت های آن را به خوبی درک کرد، بنابراین همه طلاب باید تمرین منبر داشته باشند.

مدیر جامعة الزهرا(س) راه نفوذ در دل ها را تواضع و محبت دانست و اظهار داشت: مبلغی که خود را «مسیطر» بداند موفق نمی شود، بلکه باید در همه ابعاد زندگی متواضع و مهربان باشد تا میان مردم محبوبیت داشته باشد.

وی با بیان این که مطالعه برای منبر رفتن ضروری است، یادآور شد: مبلغان باید برای وقت مردم ارزش قائل شوند و همچنین هنر «نمی دانم» را تمرین کنند، زیرا پاسخ اشتباه می تواند انحراف های زیادی را در دین به وجود بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در پایان بر ضرورت خاطره نگاری و ارائه گزارش تبلیغی از سوی مبلغان تأکید کرد و ابراز داشت: مبلغان باید این کار را انجام دهند تا نقاط ضعف و قوت مناطق تبلیغی را بشناسیم تا در سال های آینده برای آن جا برنامه ریزی های بهتری داشته باشیم./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات