۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۶۴۲۰۲
امام جمعه تبریز:

انتقاد امام جمعه تبریز از ریخت‌ و پاش‌ بیت المال در ادارات

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نسبت به ریخت‌وپاش‌ بیت المال در برخی نهادها و ادارات دولتی انتقاد کرد و گفت: در شرایطی اکثر مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، اسراف در ادارات معنایی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه اخلاق مدیران ادارات استانی آذربایجان شرقی اظهار داشت: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی معنوی و تهذیب نفس برای تقرب به درگاه الهی است.

وی با تأکید بر احیای سنت‌های اصیل ایرانی اسلامی در ماه مبارک رمضان گفت: در گذشته‌ای نه چندان دور همواره مردم از حال همسایگان خود با خبر بودند و در راستای رفع مشکلات محله تلاش ‌می‌کردند، چنین فرهنگی نباید مورد غفلت قرار گرفته یا کمرنگ شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر کنار گذاشتن تشریفات صوری دنیوی در مناسبات ماه رمضان تاکید کرد و افزود: سفره‌های فخرفروشی و اشرافی در ماه مبارک رمضان شایسته فرد مسلمان و شیعه نیست، آموزه های دینی همواره بر افطاری دادن به روزه‌داران آن هم به صورت ساده و بی‌آلایش تأکید دارد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که صله رحم در این ماه مبارک نسبت به خانواده، همسایه و خویشاوندان لازم و ضروری است، تصریح کرد: احسان و انفاق سرلوحه کار مردم و مسؤولان در ماه مبارک رمضان قرار گیرد، نباید نسبت به حال یکدیگر بی‌تفاوت باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین نسبت به ریخت‌وپاش‌ بیت المال در برخی نهادها و ادارات دولتی به شدت انتقاد کرد و گفت: در شرایطی اکثر مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند و اسراف در ادارات معنایی ندارد، اصلاح الگوی مصرف توصیه اکید اسلام است.

وی با اشار به سفر‌ه‌های مختلف افطاری در ادارات و نهادهای مختلف وابسته به دولت در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: افطاری دادن از پول بیت المال برای روزه داران خلاف شرع بوده و قابل قبول نیست، بهتر هزینه این امور برای بهبود وضعیت نیازمندان و محرومان اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود تکریم ارباب رجوع، صله رحم، رسیدگی به وضع یتیمان، افطاری دادن به روزه داران، صدقه دادن را جزء وظایف اجتماعی افراد در ماه رمضان دانست و گفت: بهتر است در طول سال به ویژه ماه رمضان این مسائل مورد توجه باشد./935/پ293/ب1

ارسال نظرات