۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۶۴۲۵۹
امام جمعه تبریز:

آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که تصمیم آمریکا برای خروج از برجام نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد است، گفت: تصمیم آمریکا در خروج از برجام باید عبرتی برای دیگر کشورهای منطقه و جهان باشد.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار جمعی از مسؤولان شهری تبریز با اشاره به تصمیم آمریکا برای خروج از توافق بین‌المللی برجام اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به تصمیم رییس جمهور آمریکا فصل‌الخطاب همگان است.

وی با بیان این‌که تصمیم آمریکا برای خروج از برجام نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد است، خاطرنشان کرد: تصمیم آمریکا در خروج از برجام باید عبرتی برای دیگر کشورهای منطقه و جهان باشد، چراکه ثابت شد آمریکا هیچ‌گاه پایبند به اصول و قواعد بین المللی و تعهدات خود نبوده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که خروج آمریکا از برجام نشان از خباثت این کشور نسبت به ملت ایران است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برکات این تصمیم احمقانه ترامپ، اثبات حقانیت ایران اسلامی در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و تکرار چند باره پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر تحقق صدای واحد از سوی احزاب سیاسی در برابر این اقدام آمریکا گفت: امروز مردم و مسؤولان بایستی در برابر این دهن‌کجی آمریکا اتحاد و همبستگی داشته باشند و از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابله با فتنه جدید غرب تبعیت محض بکنند.

وی با بیان این‌که دلبستگی به برجام هیچ عایدی برای کشور نداشته است، افزود: در حقیقت آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود در برجام عمل نکرد، که خروجش از این تعهد بین المللی اثری در وضعیت کشور داشته باشد، خروج آمریکا از برجام نشان داد که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجانشرقی با اشاره به برخی از نگرانی‌های داخلی و خارجی نسبت به تصمیم احمقانه رییس جمور آمریکا گفت: خروج آمریکا از برجام به معنای شروع جنگ نیست؛ مطمئن هستیم که عد از پیروزی انقلاب اسلامی، اگر آمریکا لحظه‌ای احساس موفقیت در مقابله نظامی با ایران داشت، درنگ نمی کرد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات