۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۶۴۲۹۱
آیت الله شاهچراغی:

ائمه جمعه هر هفته بر ضرورت خرید کالای ایرانی تأکید کنند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: ائمه جمعه به مسائل روز توجه کنند و به ویژه نام سال مورد تأکید قرار بگیرد، هر هفته ضرورت حمایت از کالای ایرانی و خرید کالای تولید داخل تکرار شود، این تکراری پسندیده است.
آیت الله سید محمد شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در نخستین گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان که با حضور ائمه جمعه نقاط مختلف این استان، معاون سیاسی استاندار، فرماندار مهدی شهر با میزبانی امام جمعه شهمیرزاد در مجموعه فرهنگیان این شهر برگزار شد، با اشاره به تغییرات رخ داده ددر رأس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از زحمات خالصانه رییس پیشین این شورا در طول سالها تصدی این پست، به ویژه رشد کمی برپایی نماز جمعه در کشور قدردانی کرد و اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در مسیر اعتلای نهاد نماز جمعه عاشقانه کار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطر نشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رییس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گذشته کاری خود همواره موفق بوده است، امیدواریم ایشان در مسیر رشد کیفی نمازهای جمعه فعالیت کند تا با همراهی ائمه جمعه شاهد شکوفایی بیش از پیش این نهاد مقدس باشیم.

نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه به نظر می‌رسد ما ائمه جمعه در بیان دستاوردهای فراوان انقلاب و نظام اسلامی کوتاهی کرده‌ایم، افزود: ائمه جمعه وظیفه داریم هر هفته در خطبه‌ها دستاوردهای انقلاب را یادآوری کنیم، امروز عده‌ای از روی نادانی و یا مغرضانه نظام اسلامی و نعمات گسترده آن را با شرایط حکومت منحوس شاهنشاهی مقایسه می‌کنند.

نماز جمعه مجتمع پایگاه‌های معنوی است

آیت الله شاهچراغی نماز جمعه را مجتمع پایگاه‌های معنوی برشمرد و گفت: نخستین پایگاه تقوی است، از تقوی در خطبه‌های نماز به راحتی نگذرید، تکیه کنید بر تقوی، بی‌تردید اگر تقوا در جامعه گسترش یابد، دیگر کارها درست می‌شود، تمامی گرفتاری‌های امروز از انسان‌های بی‌تقوا است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: نماز جمعه پایگاه تعلیم و تعلم است، ائمه جمعه استان در خطبه‌های اول یکی از آیات قرآن در ابعاد مختلف تفسیر کنند تا شاهد خطبه‌های نورانی و تفسیری باشیم بالاخص در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: نماز جمعه پایگاه ولایت است، باید همانگونه که ائمه جمعه از گذشته نیز برآن اهتمام دارند، هرهفته فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای مردم گفته شود؛ خطی که به خدا می‌رسد خط ولایت است، خط ولایت تنها مسیر صحیح است که باید مردم را به سوی آن دعوت و هدایت کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نماز جمعه پایگاه سیاست اسلامی است، ائمه جمعه به مسائل روز توجه کنند و به ویژه نام سال مورد تأکید قرار بگیرد، هر هفته ضرورت حمایت از کالای ایرانی و خرید کالای تولید داخل تکرار شود، این تکراری پسندیده است، متأسفانه هر شعار سالی که توسط رهبر معظم انقلاب بیان می‌شود چندماهی در جلسات گفته می‌شود و در ماه‌های آخر سال به کلی فراموش می‌شود./977/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات