۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۶۵۲۲۴
آیت الله طه محمدی:

روحانیت در پاسخگویی به شبهات نقش اصلی را بر عهده دارد

امام جمعه همدان گفت: متاسفانه با ضعف برخی از روحانیان در عدم پاسخگویی متناسب و به موقع نسبت به شبهات موجود آن چنان که باید نتوانستیم با کینه این افراد مقابله کنیم.
کلاس تفسیر آیت الله طه محمدی در آرامگاه بوعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن که در آرامگاه بوعلی برگزار شد با اشاره به حدیث ثقلین گفت: پیامبر اسلام در زمان رحلت، قرآن و اهل بیت را به عنوان امانتی در بین مردم قرار داد.

وی افزود: سپس پیامبر فرمود تا وقتی که از این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به شبهه تراشی دشمنان اسلام گفت: هنگامی که تلاش دشمن برای ایجاد شبهه در بین مسلمانان را می بینیم، معنی این مطلب را بهتر متوجه می شویم که چرا نگه داشتن دین در آخر الزمان همانند نگه داشتن گلوله آتشین در دست است.

وی ادامه داد: دشمنان با کمال بی شرمی منکر خدا و اهل بیت شده اند و در این شرایط اگر مومن اهل معرفت احساس تکلیف نکند و اهل مطالعه و بحث نباشد نه تنها دین خودش را بلکه دین خانواده اش را از او خواهند گرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان به وظیفه روحانیان در برخورد با این شبهه پراکنی ها پرداخت و گفت: متاسفانه با ضعف برخی از روحانیان در عدم پاسخگویی متناسب و به موقع نسبت به شبهات موجود آن چنان که باید نتوانستیم با کینه این افراد مقابله کنیم.

وی ارزش هدایت انسان را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: طبق احادیث ما اگر هدایت یک انسان را یک طرف ترازو و تمام آن چه که خورشید بر آن طلوع و غروب می کند را در طرف دیگری قرار دهیم، ارزش هدایت انسان افزون تر است.

امام جمعه همدان افزود: متقابلا گمراه کردن یک انسان هم همینطور است و آنهایی که شیعیان ضعیف الایمان را با یک کلمه بی دین می کنند گناه بزرگی مرتکب می شوند و عذابشان بیش از چیزی است که در تصور انسان است./979/پ203/ب1

ارسال نظرات