۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۶۵۶۴۹
آیت الله دریاباری:

نخستین منفعت تبلیغ در ماه مبارک رمضان برای خود مبلغ است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نقش تبلیغ در رسیدن مبلغ و روحانی به تقوا گفت: البته اولین منفعت تبلیغ در ماه مبارک رمضان برای خود مبلغ است که می تواند روح خود را کامل کرده و توشه ای برای آخرت مهیا کند.
آیت الله سید عنایت الله دریاباری

آیت الله سید عنایت الله دریاباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه ویژه روزه داری و ‌ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مسأله روزه مسأله تازه ای نیست بلکه در ادیان دیگر هم بوده است منتهی طوری که اسلام روزه را از جهت کمیت و کیفیت بیان کرده ادیان دیگر نداشته اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: با توجه به آیات قرآن مشخص می شود که مسأله روزه در همه ادیان گذشته به صورت کم و زیاد بوده است ولی نمونه کامل آن ویژه دین مبین اسلام است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به هدف اصلی روزه داری در اسلام عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن پس از بیان وجوب روزه و احکام آن می فرماید: «لعلکم تتقون»، یعنی هدف از روزه داشتن تقوا است و ثمره روزه داری پرهیز از گناهان است.

آیت الله دریاباری اضافه کرد: کسی که در این ماه سی روز روزه گرفته می تواند خود را از نظر روحی کامل کند، حتی فضای ماه مبارک رمضان به گونه ای که اگر عذر داشته و نتوانسته روزه بگیرد، حکم روزه دار را دارد و می تواند به نتیجه این ماه یعنی تقوا برسد، بنابراین انسانی که کامل روزه می گیرد بعد از ماه مبارک رمضان باید نسبت به قبل فرق کند چون او الهی شده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تبلیغ صحیح معارف الهی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: باید بدانیم همین تقوایی که خداوند در قرآن کریم به عنوان ثمره روزه بیان کرده به راحتی به دست نمی آید و نیاز به مبلغ دارد تا به مردم بفهماند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر معارف ماه مبارک رمضان به صورت درست به مردم رسانده نشود، مردم به آن کیفیت نمی رسند، بنابراین اگر مبلغی مشغول تبلیغ است و همان گفته های انبیاء و ائمه را بیان می کند اولین منفعت برای خودش است و در مرحله بعدی می تواند به مردم نیز خدمت کند، به همین جهت مبلغ از بحث تبلیغ بهره های معنوی زیادی می برد و می تواند برای آخرت خود نیز توشه ای مهیا کند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات