۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۶۵۹۵۵
با حضور گسترده مردم و مسؤولان؛

مراسم ترحیم قائم مقام شورای نگهبان در ساری برگزار شد

مراسم یادبود حاج محمدرضا علیزاده سوادکوهی، قائم مقام فقید دبیر شورای نگهبان در مسجد جامع ساری برگزار شد.
محمدرضا علیزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم یادبود حاج محمدرضا علیزاده سوادکوهی، قائم مقام فقید دبیر شورای نگهبان امروز با حضور آیات نظری خادم الشریعه، طبرسی، استاندار، مسؤولان کشوری و استانی و همچنین جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در مسجد جامع ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام شرف‌الدین نظری خادم الشریعه در این مراسم بابیان اینکه آمدن و رفتن از دنیا در دست انسان نیست، اظهار داشت: باید مرگ را در نظام هستی پذیرا باشیم اما چگونه مردن را می‌توان انتخاب کرد.

وی با بیان این که انسان می‌تواند به‌گونه‌ای زندگی کند که مرگ باسعادت داشته باشد، افزود: شهدا و صالحان مرگ باسعادت را انتخاب کردند که باید برای ما الگو باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم جانشان را برای حفظ دین، انقلاب و مردم نثار کردند، خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش سیره عملی چنین شخصیت هایی برای جامعه ما الگو باشد.

وی با بیان اینکه فکر و خدمت انسان را به مرگ سعادتمندانه سوق می‌دهد،  گفت: باید از فرصت عمر برای خدمت صادقانه به مردم بهره‌گیری کنیم زیرا مرگ یک حقیقت و واقعیت در زندگی است.

حجت‌الاسلام نظری با تأکید براینکه بستر خدمت برای مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی فراهم است، افزود: مسؤولان باید درد مردم را درد خود بدانند و از همه امکانات و ظرفیت های موجود در جهت رفع نیاز و حاجات مردم بهره گیرند.

وی با بیان این که انسان باید در زمان حیاتش از خود نام نیکی بر جای بگذارد، افزود: این موضوع با خدمت صادقانه و بی منت به مردم محقق خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مردم ما در همه صحنه ها و عرصه ها حضوری پررنگ و اثرگذار داشته اند، گفت: مهم ترین وظیفه مسوولان خدمت به این مردم قدر شناس و انقلابی است.

وی با بیان این که تنها چیزی که از انسان پس از مرگش در این دنیا باقی می ماند نام نیک است، ابراز کرد: این نام نیک با خدمت صادقانه به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان بدست خواهد آمد.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علیزاده از وی به عنوان یک رجل خدمتی در نظام اسلامی یاد کرد و گفت: مرحوم علیزاده از جایگاه خاصی در شورای نگهبان برخوردار بود و همه عمرش را صرف خدمت به دین و انقلاب صرف کرد.

وی با اشاره به این که مرحوم علیزاده از دوران نهضت انقلاب همراه با آیت الله نظری در مسیر مبارزات قرار داشتند، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب نیز در صحنه و عرصه های مختلفی عمل به وظیفه کردند و لحظه ای نیز از مسیر انقلاب و ولایت خارج نشدند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که خدمات مرحوم علیزاده در شورای نگهبان برای همیشه ماندگار خواهد ماند، افزود: به طور حتم فقدان این شخصیت نامی و خدمتی برای نظام و کشورمان بسیار سنگین است.

گفتنی است؛ این مراسم از سوی آیت الله نظری خادم الشریعه،  آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار مازندران برگزار شد./۹۵۰/پ204/ب1

ارسال نظرات