۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۶۵۹۸۰
امام جمعه تبریز:

مؤمنان حقیقی در دنیا تنها با خدا معامله می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌آل‌هاشم گفت: شهدا با پشت کردن به دنیا؛ با خدا معامله کرده و سعادت ابدی را نصیب خود کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی ‌آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع روزه‌داران تبریز با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: جهاد در راه خدا و شهادت در مسیر حق و حقانیت عامل سعادت و تعالی است.

وی با بیان این‌که در قرآن کریم به مومنانی که با جان‌ها و اموالشان در راه خدا جهاد می کنند؛ وعده بهشت داده شده است، خاطرنشان کرد: از دیدگاه مبانی اسلامی و قرآنی؛ آنان که در راه خدا جهاد می‌کنند؛ چه کشته شوند یا بکشند، پیروزند، این وعده حقی است که خداوند در تورات و انجیل نیز بدان اشاره کرده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که شهدا با پشت کردن به دنیا؛ با خدا معامله کرده و سعادت ابدی را نصیب خود کردند، تصریح کرد: دنیا بازار معامله و مردم معامله‌گر این بازار هستند؛ خداوند متعال خریدار مؤمنانی است که در مسیر ارزش‌ها گام بر می دارند و بهای این معامله بهشت است.

وی با اشاره به این‌که معامله با خداوند متعال سراسر سود است، افزود: البته باید به این حقیقت آگاه بود که هر چه داریم متعلق به خداوند است، بنابر این سزاور نیست که جز او با غیر معامله کنیم؛ حقیقت دیگر آنست که فروختن به غیر از خدا خسارت محض می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌آل‌هاشم هدف مومن از جهاد را نابودی باطل دانست و افزود: حماسه تاریخی آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس مرهون جهاد رزمندگانی بود که با ولایت‌مداری و تبعیت محض از رهبری، تنها با خداوند متعال معامله کرردند و به عاقبت بخیری نائل شدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حفظ آمادگی برای مقابله با دشمنان، از ویژگی‌های مؤمنان مجاهد است، گفت: در هر شرایطی نیازمند فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد هستیم؛ از این رو نباید فرهنگ دفاع مقدس را فراموش کنیم، امروز دشمنان به دنبال فراموشی مفاهیم ارزشی آن دوران به ویژگی در میان نسل جوان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رحلت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه را تسلیت گفت و اظهار داشت: این عالم مجاهد به معنای واقعی کلمه در مسیر حق و عدالت جهاد کرد و زحمات طاقت‌فرسایی در راه نظام اسلامی و انقلاب متحمل شد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات