۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۶۶۱۳۱
آيت‎الله مظاهری:

والدین، راستگویی و صمیمیت را در عمل به فرزندان بیاموزند

حضرت آیت‌الله مظاهری با اشاره به این‌که دروغ؛ وفا و صمیمت را از خانواده می‌برد، گفت: در خانه با صداقت و باوفا باشید، وفای بین زن و شوهر را عملاً به فرزندان بفهمانید تا وفا و صفا و صداقت را یاد بگیرند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهری امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم اصفهان با تسلیت روز رحلت حضرت خدیجه(س) به ادامۀ مباحث گذشته دربارۀ گناهان زبان پرداخت و گفت: یکی از گناهان زبان دروغ است، از امام صادق(ع) روایت شده که دروغگو دشمن خداوند است و همچنین کسی که کارش دروغ گفتن است در آسمانها کذاب نامیده میشود.

وی افزود: کسی که انسان صالحی باشد در بهشت در کنار امام علی(ع) و زیر لوای ولایت قرار میگیرد و اگر انسانی بوده باشد که انتظار فرج میکشیده و میخواسته که در رکاب امام زمان(عج) جهاد کند به این دنیا برمیگردد و مدت طولانی با امام زندگی میکند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه به فرد دروغگو در آن دنیا، کذاب خطاب میشود، ابراز کرد: فرد دروغگو بهخاطر تهمتها، شایعهپراکنیها و غیبتها به جهنم برزخی میرود و عالم برزخش بسیار طولانی میشود و باید بسوزد و بسازد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی عادت به دروغ پیدا کند در محضر خداوند در آسمان اول تا هفتم و عرش و کرسی و مانند آن او را کذاب میگویند و وقتی در محضر مقدس خداوند میرسد خدا هم به او میگوید «یا کذاب» ای کسی که عادت به دروغ داشتهای و لذا دروغ خیلی بد است و باید مواظب باشیم خودمان دروغ نگوییم و به همسرمان دروغ نگوییم.

حضرت آیتالله مظاهری بیان کرد: زن و شوهر نباید به هم دروغ بگویند، در حالی که باید با وفا و با صفا زندگی کنند، بهترین زن آن زنی است که راستگو و باصداقت باشد، بهترین شوهران شوهری است که راستگو و باصداقت باشد و بدترین خانوادهها خانوادهای است که زن و شوهر و فرزندان به هم دروغ میگویند و در جامعه همین دروغ رواج مییابد، من از شما تقاضا دارم در خانه با صداقت و باوفا باشید، وفای بین زن و شوهر را عملاً به فرزندان بفهمانید تا وفا و صفا و صداقت را از شما یاد بگیرند.

وی ابراز کرد: حضرت خدیجه(س) بسیار باوفا و راستگو بودند و وقتی که بعد از رحلتشان اسم ایشان نزد پیامبر(ص) میآمد، رنگشان تغییر میکرد، حضرت خدیجه(س) به انتخاب خودشان همسر پیامبر(ص) شدند و وقتی نزد ایشان آمدند گفتند که همۀ ثروتها و دارییهایم از آن شما باشد و آن را در راه اسلام خرج کنید.

استاد اخلاق حوزه علمیه امام علی(ع) و حضرت خدیجه(س) را بهترین یاوران حضرت پیامبر(ص) در زمان ابتدای بعثت دانست و گفت: حضرت خدیجه(س) هرچه داشت در راه اسلام عزیز داد و مخصوصاً در سه سال شعب ابیطالب همۀ مسلمانان را اداره کرد و توانست مسلمانان را از آن بیابان نجات دهد و وقتی که شعب ابیطالب تمام شد، چیزی برای حضرت خدیجه(س) باقی نمانده بود.

وی گفت: دروغ چیز بسیار بدی است، برکت را از بین میبرد، انسان با دروغگویی صفا و صمیمت را در خانواده از بین میبرد، دوست نداشتن دروغ و گرایش به راستگویی یک امر فطری است اما متأسفانه در بعضی از خانوادهها از همان کوچکی به فرزندان دروغ یاد میدهند و پدرومادر بیتفاوت بچهها را دروغگو تربیت میکنند./914/پ203/ب1

ارسال نظرات