۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۶۶۹۵۰
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

خُلق عظیم نبوی و شرح صدر الگوی تعامل مؤمن با جهانیان است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مؤمن به دلیل شرح صدر و خلق عظیم متأثر از رسول خدا (ص) قادر به مدارا با خبیث‌ترین انسان‌های جهان است، گفت: خُلق عظیم نبوی و شرح صدر الگوی تعامل مؤمن با جهانیان است.
فرحزاد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امروز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) داشتن آرامش را از مهم‌ترین شاخصه‌های مؤمنان دانست و گفت: مؤمن به دلیل ارتباط با خداوند دارای آرامش است و این آرامش از وجود مؤمن به دیگر انسان‌ها منتقل می‌شود؛ به همین دلیل در چهره مؤمن غم و اندوه جایی ندارد؛ زیرا مؤمن به دلیل ارتباط با سرچشمه تمام هستی می‌داند که در این عالم قدرت اداره همه امور به اراده خداوند است.

وی افزود: همان‌طور که بیان شد آرامش مؤمن ریشه در ارتباط با خدا دارد و برخلاف تصور عموم مردم آرامش در افزایش رفاه و فنّاوری نیست بلکه آرامش واقعی در پناه ارتباط با خدا حاصل می‌شود؛ زیرا اگر فنّاوری آرامش‌بخش بود شاهد شیوع گسترده بیماری‌های روحی و روانی در جوامع مختلف نبودیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نجات انسان‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های مؤمنان به خداوند است، تصریح کرد: برای مؤمن ظالم و کافر و انسان خداپرست فرقی نمی‌کند؛ مؤمن به خاطر ایمان به خداوند همه انسان‌ها را به یک‌چشم دیده و برای نجات همه تلاش می‌کند؛ به‌ عبارت‌دیگر مؤمن مانند خورشیدی است که به‌صورت یکسان بر همگان می‌تابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: دلیل یکسان بودن همگان در نگاه مؤمن این است که مؤمن از ظرف وجودی بالایی برخوردار بوده و شرح صدر دارد و همین شرح صدر موجب می‌شود که او به همگان لطف و نیکی کند.

وی با بیان این که یکی از ویژگی‌های پیامبر (ص) شرح صدر و داشتن خلق عظیم بود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل رسول خدا (ص) درصدد نجات دادن همه انسان‌های عالم بودند و بر همین اساس است که پیامبر (ص) و اوصیاء ایشان با خبیث‌ترین انسان‌ها مدارا می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه صلوات می‌تواند ظرف وجودی انسان را گسترده کند، به دیگر برکات صلوات اشاره کرد، افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند اگر فردی یک‌بار درود بر پیامبر (ص) بفرستد خداوند نیز هزار صلوات بر او می‌فرستد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: صلوات بر محمد و آل محمد از نشانه‌های مؤمنان ولایت مدار است و در روایت‌ها بیان‌شده کسانی که به گفتن ذکر صلوات بر محمد و آل محمد رغبت ندارند از اهل‌بیت (ع) دوری جسته و اهل‌بیت (ع) نیز از چنین انسان‌هایی دوری می‌جویند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات