۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۶۷۰۶۱
امام جمعه تبریز:

امام خمینی از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری به دور بود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: امام خمینی حتی پس از ورود به میهن و در اوج احساسات مردمی، ساده‌زیستی خود را حفظ کرد و از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری به دور بود.
آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تعدادی از ویژگی‌های امام راحل جنبه معنوی دارد.

وی ادامه داد: اگرچه تمام خصوصیات اخلاقی رنگ خدایی دارد اما برخی از ویژگی های آن رهبر سفرکرده بیشتر مورد توجه است، خدامحوری امام خمینی(ره) مظهر و مصداق توکل به امداد الهی در هر شرایط زمانی و مکانی بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امام راحل هیچ‌گاه رضای خالق را بر رضایت مخلوق ترجیح نداد، افزود: امام راحل جلب رضایت الهی را در کسب رضای مخلوق می دانست، امام خمینی به معنای واقعی کلمه عبدالله و تسلیم اراده حضرت حق بود، چنانکه می‌فرمود؛ عالم مظهر خداست.

وی حق‌پذیری و حق‌مداری را یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی امام راحل دانست و گفت: امام در جایی می فرماید؛ اگر من یک پایم را کج گذاشتم؛ ملت موظف است که بگوید؛ خودت را حفظ کن، این ویژگی امام راحل مورد توجه اقشار مختلف جامعه حتی بیگانگان قرار داشت.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دارای سعه صدر امام در جریان 15 خرداد، تبعید به خارج از کشور، شهادت حاج مصطفی خمینی، گروهک‌ها، توطئه‌ها، حوادث دهه 60 و دوران دفاع مقدس ستودنی و مثال‌زدنی است، ابراز کرد: اطمینان و آرامش در وجود امام خمینی(ره) موج می‌زد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: مروری اجمالی بر سیره عملی امام راحل حقایقی را آشکار می کند که شاید کمتر در رسانه‌ها بدان پرداخته شده است، امام نهضت خود را از 15 خرداد سال 42 آغاز کرد و در برنامه‌ای هدفمند توانست انقلاب اسلامی را با همراهی ملت ایران به پیروزی برساند.

وی با بیان این‌که احتیاط در عمل همواره مورد تأکید امام خمینی(ره) بود، گفت: امام هیچ کاری را بدون بررسی جوانب امر انجام نمی‌داد، این حساسیت نسبت به امور به مراتب بیشتر بود و همواره یه چیز را به اندازه ای که مورد نیازش بود، تهیه می‌کرد، آن رهبر فرزانه وقت‌شناس و دقت کم‌نظیر در نظم و انضباط داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که ساده‌زیستی امام خمینی(ره) همواره مورد حیرت بسیاری از مردم جهان و رهبران سیاسی دیگر کشورهای غرب و شرق بود، افزود: امام خمینی حتی پس از ورود به میهن و در اوج احساسات مردمی، ساده‌زیستی خود را حفظ کرد و از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری به دور بود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات