۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۶۷۷۹۹
استاد حوزه علمیه:

سعادت انسان در گرو خدمت به خلق است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان در خدمت به مردم به سعادت می‌رسد، گفت: بدترین تنهایی عجب و خودخواهی است زیرا انسان از خود چیزی ندارد که دچار تکبر شود.
حجت الاسلام مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته ۱۹ خرداد در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: انسان برخی امور را اگر در جوانی در وجود خودش نهادینه کند یک عمر از آن امور ارتزاق خواهد کرد.

وی افزود: همه روایات و توصیه‌هایی ائمه اطهار(ع) جامع بوده و در راستای رستگاری انسان بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز کرد: بسیاری از امور را انسان می‌داند اما چون به باور نرسیده‌ آن کار را انجام می‌دهد برای مثال مردم همه می‌دانند دروغ بد است و گناهش برابر با گناه انجام اعمال ناپسند است اما مجدد به آن روی می‌آورند دلیلش آن است که هنوز زشتی دروغ را باور ندارند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه والدین باید با فرزندان به خوبی سخن بگویند، اظهار داشت: اگر والدین برای فرزندان وقت نگذارند دیگران در راستای اغراض شیطانی برای جوانان وقت خواهند گذاشت تا گمراهشان کنند بنابراین لازم است والدین در اوج علاقه و محبت با فرزندان ارتباط بگیرند.

وی اضافه کرد: در دوران انقلاب منافقان با اعتبار دادن و سپردن مسؤولیت کاذب به جوانان، بسیاری از آنان را به خود جذب کردند اگر والدین به فرزندان اعتبار بدهند و برای آنان نقش تعریف کنند جوان کمتر دچار گمراهی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: حضرت علی(ع) خطاب به فرزندش فرمودند: ای فرزندم؛ بالاترین ثروت عقل است؛ انسان هر کاری خواست انجام دهد باید ببیند عقل انجام دادن آن را تایید می‌کند یا خیر، اگر تایید نکرد باید آن کار را رها کند، وجه امتیاز انسان با حیوان عقل است. امروز برخی افراد خود بی حجاب هستند ولی برای حیواناتشان لباس تهیه می‌کنند و بر آنان می‌پوشانند زیرا عقل آنان می‌گوید لباس زیبایی را افزایش می‌دهد اما متاسفانه خود را از این زیبایی محروم می‌کنند.

استاد حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: حضرت فرمودند: بالاترین فقر بی توجهی به عقل است؛ کسانی که هنجار جامعه دینی را تخریب می‌کنند عملکردشان برخلاف عقل است. کسانی که با بدحجابی و بی حجابی هنجار جامعه را می‌شکنند برخلاف قوانین کشور و عقل است. برخی به تصور اینکه با قانون شکنی احکام الهی به نشاط و لذت دست مییابند مرتکب گناه می‌شوند غافل از اینکه انسان در بندگی خداوند به نشاط و لذت دست می‌یابد.

وی افزود: حضرت فرمودند: بدترین تنهایی عجب و خودخواهی است؛ انسان از خود چه دارد که دچار تکبر شود. انسان اگر با تواضع به مردم خدمت کند سعادتمند می‌شود. حضرت خوش اخلاقی را بهترین ارث دانست و فرمودند: در همه حالات خوش اخلاق باشید.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند: با چهار انسان‌های احمق، دروغگو، بخیل و ظالم رفاقت و معاشرت نکنید./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات