۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۶۹۰۵۵
آیت‌الله سیفی مازندرانی:

امضای FATF از لحاظ شرعی جایز نیست

آیت‌الله سیفی مازندرانی با استنادات شرعی امضای قرارداد FATF را جایز ندانست و گفت: این قرارداد باعث سلطه استکبار و طاغوت بر مسلمین خواهد شد.
آیت الله سیفی مازندرانی

آیت الله علی‌اکبر سیفی‌مازندرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، FATF را دارای عباراتی دو پهلوی توصیف کرد و گفت: این قرارداد قابل استفاده سران استکباری در جهت تضعیف ارکان انقلاب و نیروهای انقلابی مانند سپاه پاسداران است.

وی ادامه داد: FATF مشتمل بر مواد و عبارات و تعابیری است که قابل تفسیر به نفع دشمنان انقلاب اسلامی است و اساساً هر معاهده‌ای که قابلیت تفسیر به نفع سران استکباری داشته باشد ولو صریح و دلالت روشن بر خلاف مصالح مسلمین هم نداشته باشد به حکم اولیه شرعی جایز نیست.

آیت‌الله سیفی مازندرانی تصریح کرد: این جایز نبودن به این دلیل است که موجب سلطه و سبیل کفار است؛ این مسأله راه و دستاویزی برای آن‌ها علیه حکومت اسلامی خواهد بود که قرآن مجید با آیه شریفه و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا، هر قانونی را که موجب شود با استناد به آن قانون هرچند به این نحو که قابل تفسیر به نفع سران استکباری و کفار باشد آن قانون در اسلام مشروعیت نخواهد داشت و FATF از این جمله است.

وی درباره اینکه آیا با اجرای FATF فساد در اقتصاد کشور بویژه بانکداری کاهش پیدا خواهد کرد یا نه اظهار داشت: سران FATF در کشورهای خود منشأ فساد هستند، حال چگونه می‌شود که این قرارداد موجب اصلاح باشد؟ آن‌ها چیزی جز فساد ندارند و قوانین آن‌ها هم نمی‌تواند برای مسلمین و حکومت اسلامی اصلاحی را رقم زنند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات