۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۶۹۰۶۲
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی:

تصویب FATF‌ امضای تشدید فشارهای اقتصادی بر کشور است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با انتقاد از نوع ورود به قراردادهای بین‌المللی گفت: دشمن به دنبال آن است که اطلاعات مالی کشور را برای فشار اقتصادی بیشتر به دست آورد.
لطف الله فروزنده

لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پشت پرده بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی را استکبار آمریکا دانست و گفت: لزومی ندارد که ما تمام اطلاعات و تراکنش‌های مالی خود را در اختیار این‌ها قرار دهیم؟ طبیعی است که دادن اطلاعات به دشمن تبعات منفی و امنیتی برای ما خواهد داشت؛ ما باید در مقابله با این مسائل بد بین برخورد کنیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: در برجام تعهداتی دادیم و صادقانه هم اجرا کردیم، چه شد؟ این‌ها چه اقدامی کردند؟ برخی از ابزارهای قدرت را از ما گرفتند؛ این برای ما پیامی است که باید عبرت بگیریم.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهایی که عضو FATF هم هستند هنوز اسناد مالی خود را در اختیار آن‌ها قرار نداده‌اند، ابراز داشت: حفاظت از اطلاعات مالی برای کشور ما از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا دشمن به دنبال آن است که با طرح این قضایا اطلاعات مالی کشور را برای فشار اقتصادی بیشتر به دست آورد.

فروزنده افزود: آن‌ها به غلط تحلیل کرده‌اند که اگر فشارهای اقتصادی را زیاد کرده و موانعی در راه مبادلات مالی کشور ایجاد کنند می‌توانند ایران را تسلیم می کنند، قطعاً تصورشان غلط است اما نباید بستر را فراهم کنیم؛ ما باید بدانیم در یک جنگ هستیم؛ همانطور که دشمن طراحی می‌کند ما باید طراحی آفندی کنیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: در همین قرارداد FATF کشور ما بسیاری از تعهدات را انجام داده است اما هنوز جزو کشورهای قرمز است؛ چه قدمی این‌ها برای ما برداشته‌اند؟ شما کارهایی کرده‌اید ببینید که آن‌ها قدمی بر می‌دارند یا نه؟

وی به تعویق انداختن دو ماهه برای تصمیم‌گیری مجلس درباره FATF را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این مدت باید ابعاد مسأله بررسی شود و نمایندگان مجلس این مسأله را دقیق بررسی کنند و نظر کارشناسان را بشنوند و با حساب و کتاب با این قضیه برخورد کنند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات