۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۱۰۹
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

دلیل اصلی فروپاشی‌ خانواده‌ها دروغ است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دروغ با ایمان سازگاری ندارد و انسان مومن هرگز دروغ نمی‌گوید، گفت: دلیل اصلی فروپاشی‌ خانواده‌ها دروغ است.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد سطح عالی حوزه علمیه شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی درس اخلاق که در مسجد فاطمةالزهرا(س) برگزار شد، گفت: امانت داری ریشه در راستگویی دارد و تنها انسان راستگو می‌تواند امانت دار باشد.

وی افزود: اجتناب از دروغ کار بسیار دشواری است و نیاز به مراقبت دارد، دروغ دلیل اصلی بسیاری از فروپاشی‌های کانون خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه دروغ سرچشمه همه گناهان است، ابراز کرد: امام علی(ع) فرمودند: اگر انسان راستگو باشد کم کم به نیکوکاری می‌رسد و اگر انسان به نیکوکاری برسد بهشت جایگاه او می‌شود؛ دروغ از شرب خمر بدتر است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دروغ پایگاه همه معصیت‌ها است، اظهار داشت: عایشه به عمر خطاب می‌گوید: من زنی راستگوتر از فاطمه زهرا(س) ندیدم؛ با این وجود فدک را غصب کردند.

وی دروغ را سر چشمه نفاق دانست و گفت: انسان منافق در قیامت هم دروغ می‌گوید و منکر اعمال ناشایست خود می‌شود. کسانی که در پیش رو از انسان تعریف و تمجید می‌کنند اما در پشت سر به بازگو کردن بدی انسان می‌پردازند انسان‌های دروغگویی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه پاکی و طهارت بسیار لذت انگیز است، تصریح کرد: انسان باید طاهر و بدون دغدغده و مریدبازی زندگی کند، طبق صریح روایات؛ دروغ با ایمان سازگاری ندارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ادامه داد: امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: من حتی به شوخی هم دروغ نمی‌گویم کسی که به شوخی دروغ بگوید طعم ایمان را نمی‌چشد؛ دروغ اعتماد را از بین می‌برد و کسی نمی‌تواند به انسان دروغگو اعتماد کند.

وی اضافه کرد: در روایات آمده انسان نباید با انسان دروغگو دوستی کند زیرا انسان دروغگو  همانند سراب است که دور را نزدیک و نزدیک را دور نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی در پایان خاطرنشان کرد: دروغ تنها در جایی جایز است که نتیجه آن نجات جان انسان مومنی شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات