۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۶۹۲۷۵
به مدت دو روز برگزار می شود؛

مصاحبه علمی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری مصاحبه طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان خبر داد.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری مصاحبه پذیرفته شدگان جدید حوزه علمیه استان شنبه و یک شنبه هفته آینده خبر داد.

وی با بیان این که این مصاحبه در دو مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری و شهید بهشتی نوشهر برگزار خواهد شد، افزود: در این مصاحبه بیش از 150 نفر از طلاب جدیدالورود حوزه علمیه مازندران حضور دارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدیریت این مرحله از مصاحبه بر عهده مرکز امور صیانتی حوزه علمیه استان است، خاطرنشان کرد: در این مصاحبه مسائل علمی، اخلاقی و صیانتی طلاب جدیدالورود حوزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود همچنین از حضور مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران برای نخستین بار در این مصاحبه خبر داد و تصریح کرد: در این مصاحبه تست شخصیت، بالینی، کتل و نئو از سوی مشاوران گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت حدود 50 مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران، افزود: مشاوران مصاحبه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان از سوی مرکز مشاوره حوزه علمیه قم انتخاب شده اند و دارای تخصص های مورد نیاز هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب پس از موفقیت در مصاحبه علمی در دوره میثاق طلبگی که از پانزدهم تا بیست و یکم تیر ماه در نوشهر برگزار می شود شرکت خواهند کرد، بیان داشت: همچنین بعد از این دوره یک هفته ای نیز طلاب پیش از آغاز سال تحصیلی جدید دوره اختبار و تثبیت را نیز خواهند گذراند.

حجت الاسلام طبرسی از اجرای یک دوره برنامه جامع تربیتی، اخلاقی، ورزشی و مشاوره ای برای طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دوره یک هفته ای طلاب تازه وارد کاملاً با فضای حوزه های علمیه و الزامات دوره طلبگی به خوبی آشنا می شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که برگزاری این دوره ها به موفقیت طلاب در مسیری که در آن گام نهاده بسیار کمک خواهد کرد، بیان داشت: عدم شناخت طلاب با فضای حوزه و باید و نبایدهای آن موجب بروز مشکلاتی در مسیر زندگی طلبگی خواهد شد.

وی با اشاره به این که طلاب در مسیر زندگی با آسیب های احتمالی بسیاری مواجه هستند که می تواند در روند زندگی آن تأثیرات منفی بگذارد، خاطرنشان کرد: آشنایی دقیق یک طلبه با فضای تحصیل در حوزه می تواند مسیر حرکت او را برای موفقیت در راهی که قدم گذاشته همواره تر کند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که متأسفانه بسیاری از طلاب تنها با هدف اخذ مدرک به حوزه علمیه وارد می شوند، تصریح کرد: قدم گذاشتن در حوزه با چنین هدفی به طور حتم اشتباه و خطای بزرگی است که باید نسبت به انجام آن باید به شدت پرهیز شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحصیل در حوزه باید با هدف، عشق و علاقه خاصی همراه باشد، بیان داشت: متأسفانه یکی از ضعف های بزرگی که پیش روی بسیاری از طلاب وجود دارد نداشتن هدف در بدو ورود به حوزه علمیه است./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات