۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۶۹۶۸۳
امام جمعه تبریز:

مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی گلایه دارند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و برای دفاع از آرمان هایش صحنه را در مشکلات اقتصادی و معیشتی، برای موج سواری دشمنان ناامن خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امشب در دیدار اعضای حزب موتلفه اسلامی که به مناسبت سالگرد شهدای این حزب ترتیب یافت، با بیان اینکه مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی گلایه دارند، گفت: نا آرامی های اخیر در بازار تهران هیچ ارتباطی به اصناف و بازاریان ندارد و معدود کسانی که خواسته های به حق مردم را به آشوب های خیابانی تبدیل میکنند از بیرون دستور میگیرند.

امام جمعه تبریز افزود: نقش بی بدیل اصناف در برهه های مختلف تاریخی نظام اسلامی از روزهای سخت انقلاب گرفته تا جانفشانی در دوران دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و با این عزت و اقتدار در برابر دشمنان تسلیم نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت مردان باید کنترل بازار نابسامان سکه و ارز را به دست بگیرد، گفت: همراهی مردم با دولت برای آرامش بازار امری ضروری است، تا تلاش دشمنان برای موج سواری در این شرایط ناکام بماند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مردم، اصناف و بازاریان تبریز در این جنگ اقتصادی که دشمنان بعد از برجام آن را کلید زده اند، نه مغازه هایشان را تعطیل میکنند و بهانه دست بدخواهان میدهند بلکه با غیور و غیرت همیشگی شان نبض بازار را به دست می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مردم علاقه‌مند به نظام و انقلاب خود هستند، خاطرنشان کرد: ملت ما آگاه به زمان و دشمن شناس هستند و با اخلاگران نظم و امنیت با اقتدار مقابله میکنند اما بی توجهی مسؤولان را نیز به مشکلاتشان بر نمی تابند. مشکلاتی مانند اشتغال و ازدواج جوانان و همچنین مشکلات معیشتی خانواده های ایرانی را در تنگنا قرار داده است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفتم تیرماه سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان اظهار داشت: نهال این انقلاب و نظام اسلامی با خون پاک این شهدا امروز به ثمر نشسته و دشمن با آگاهی از اندیشه های والای شهید دکتر بهشتی حادثه تلخی را رقم زد که ملت ایران را برای همیشه تاریخ داغدار کرد.

وی با اشاره به حضور و نقش با صلابت شهید دکتر بهشتی در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تدوین قانون اساسی را مدیون این شهید بزرگوار هستیم و همچنین شهید بهشتی بناگذار قوه قضاییه در ایران اسلامی است، به تعبیر امام راحل این شهید بزرگوار مظلوم زیست، مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود و شهید بهشتی مثل یک ملت بود برای ملت ما بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: زورگویان و بدخواهان ملت ایران بداند خط ترسیم شده امام راحل با همان صلابت و اقتدار به رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز قوام و دوام دارد چرا که برای پایداری آن ملت همیشه در صحنه ایران جان و مال خود فدا می‌کنند.

۸۳ درصد اعضای حزب موتلفه اسلامی جوان هستند

همچنین رحیم جهانی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی آذربایجان شرقی در این دیدار اظهار داشت: در راستای رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان، این حزب از سال گذشته به جذب نیروهای جوان، مومن، متدین و تحصیل کرده پرداخته و جوان گرایی را اصل مهم در جذب نفرات حزب قرار داده است.

وی با بیان این‌که ۸۳ درصد اعضای حزب موتلفه اسلامی استان به لحاظ سنی کمتر از ۴۰ سال است، گفت: تعامل این حزب با سایر احزاب و تشکلات سیاسی استان در حد مطلوب است و در جهت وحدت میان احزاب و تشکلات سیاسی تلاش های روزافزون انجام شده است.

وی از حضور و مشارکت در مراسم های مختلف مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: تبعیت و پیروی از آرمان های انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری از اهداف این حزب است که جدای از سلیقه های سیاسی، تمامی احزاب در کنار یکدیگر باید پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری باشند./935/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات