۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۶۹۷۹۰
سرمقاله؛

موج‌های مخرب

افکار عمومی تعریف مشترکی ندارد اما روشن است که نقش بی‌بدیلی در سیاست داخلی و خارجی کشورها دارد.
روش شناسی اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری رسا، افکار عمومی تعریف مشترکی ندارد اما روشن است که نقش بی‌بدیلی در سیاست داخلی و خارجی کشورها دارد. معمولاً افکار عمومی برساخته رسانه‌ها و گروه‌های مرجعی است که برای آن تولید محتوا و تعیین جهت می‌کنند و اگر این را به‌مثابه نقش‌آفرینی روی صحنه جامعه تلقی کنیم، پشت صحنه یا زیر آن، از قبل آماده شده است.

این بستر موجود، اقدامات عینی و واقعی کارگزاران و بازیگران حاکمیت، احزاب، فعالان مدنی، دولت‌های خارجی و... است. در ماه‌های اخیر، جریان ضدانقلاب (متشکل از دولت‌های مداخله‌گر و اپوزیسیون برانداز) تلاش کرده‌اند تا ایده بحران دائمی یا فراگیر در ایران را جا بیندازند.

این در شرایطی است که کشور دچار هیچ کمبودی در زمینه کالاهای راهبردی نیست و فاصله زیادی میان بازنمایی‌های رسانه‌های ضدانقلاب با واقعیت وجود دارد، ولی از سوی دیگر، ناکارآمدی دولت در اداره وضع موجود و اعلام مکرر اینکه نمی‌دانیم چه باید بکنیم در سطوح میانی، پازل مخرب بحرانی‌بودن وضعیت را تکمیل کرده و می‌کند و متاسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که متولیان امور اجرایی، به جای پذیرفتن اشکالات خویش، همه‌چیز را به جنگ روانی نظام سلطه در حوزه عمومی ارجاع می‌دهند که قطعاً واقعی است، لیکن پیش‌نیازها و زمینه‌های آن در گفتارها و عملکردهای بخش‌هایی از حاکمیت وجود دارد که موجب ایجاد موج‌های سیاسی می‌شود.

متولیان امور، باید سهم واحدهای تحت فرمان خویش را در فراهم آوردن خوراک لازم برای جریان‌سازی دشمن مشخص و آن را با جدیت کنترل کنند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات