۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۷۰۲۸۳
آبان ماه سال جاری؛

کنگره بزرگداشت آیت الله سبحانی برگزار می‌شود

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از برگزاری کنگره بزرگداشت مقام علمی حضرت آیت الله سبحانی در تبریز و قم خبر داد.
حضرت آیت الله سبحانی

حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مقدمات برگزاری کنگره بزرگداشت مقام علمی حضرت آیت الله جعفر سبحانی در تبریز و قم فراهم می‌شود، اظهار داشت: ‌این کنگره به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی با بیان این‌که همایش قرار است آبان ماه سال جاری با حضور محققین و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در قم و تبریز برگزار شود، خاطرنشان کرد: این کنگره قرار است زیر نظر امام جمعه تبریز و به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و مرکز مطالعات و پژوهش های علم و دین دانشگاه سهند تبریز برگزار شود.

حجت الاسلام مطهری‌اصل با اشاره به این‌که کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله سبحانی با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و دینی حوزه و دانشگاه اجرایی خواهد شد، گفت: این کنگره دو روزه شامل تجلیل و بزرگداشت مقام شامخ حضرت آیت الله سبحانی و بخش تخصصی ارائه مقالات در محورهای مربوط به علوم نقلی، سیره علمی و عملی این مرجع تقلید خواهد بود.

وی ادامه داد: علوم عقلی شامل کلام، فلسفه؛ معرفت شناسی، فرق و مذاهب از جمله محورهای همایش در شهر مقدس قم خواهد بود، که محورهای همایش در تبریز مربوط به علوم نقلی شامل تفسیر، فقه و حقوق، اصول فقه، تاریخ، رجال و درایه و در نهایت سیره علمی و عملی حضرت آیت الله سبحانی است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر بزرگداشت مفاخر علمی و فقهی آذربایجان گفت: این امر می‌تواند در معرفی الگوهای ارزشمند به جوانان نقشی مهم ایفا کند، در این راستا تمام تلاش خود را برای برگزاری کنگره‌ای در شأن حضرت آیت الله سبحانی به کار خواهیم بست./935/ت303/ب1

ارسال نظرات