۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۷۰۵۸۱
امام جمعه تبریز:

توسعه کتابخانه‌های مساجد با حمایت وزارت ارشاد پیگیری شود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بر توسعه کتابخانه‌ها و قرائتخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با حمایت ورزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: توجه به موضوع مهم کتاب و کتابخوانی ارتباط مستقیم با فرهنگ عمومی جامعه دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به فعالیت‌های گسترده و ارزشمند فرهنگی و مطالعاتی در کتابخانه‌های مسجدی، بر توسعه کتابخانه‌ها و قرائتخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با حمایت ورزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد و گفت: بسیاری از جوانان کم‌بضاعت ارتباطی ناگسستنی با این اماکن دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که توسعه کتابخانه ها نباید معطوف به افزایش صندلی قرائتخانه ها باشد، ابراز کرد: هر اقدامی که برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه میان مردم شود، ارزشمند است و باید مورد حمایت قرار گیرد، چراکه کتابخوانی از جلوه‌های فرهنگی هر جامعه محسوب می شود.

وی کتاب را میراث جوامع بشری دانست و افزود: با وجود گسترش فضای مجازی، اما کتاب همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و هیچ ابزاری نمی تواند جایگزین کتاب شود، نوشته ها ماندگارند، حرف ها و سخن ها است که از بین می روند، بدون شک تاثیرگذاری و ماندگاری کلام و اندیشه در قالب کتاب بیشتر است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مقوله کتابخوانی اظهار داشت: معظم‌له با وجود حجم کاری بسیار، همواره اهل مطالعه هستند، با این حساب ارتقای فرهنگ‌ کتابخوانی بسیار ضروری بوده و دستگاه های مسؤول و فعال در حوزه فرهنگ باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نظارت دقیق در بازار نشر و حساسیت امر صدور مجوز انتشار کتاب یادآور شد: این حساسیت و نظارت همواره با مشکلاتی همراه بوده است، اما مسؤولیت وزارت فرهنگ و ارشاد در این زمینه بسیار سنگین است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان با تقدیر از اقدامات ارزشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در استان، گفت: پیگیری جدی و برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان از جمله تلاش های ارزشمند جناب آقای محمدپور است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات