۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۷۰۶۰۷
امام جمعه رشت:

معاندان به دنبال سوء استفاده از مطالبات به حق مردم هستند

امام جمعه رشت با بیان این که دشمنان و معاندان انقلاب همواره به دنبال سوء استفاده از مطالبات به حق مردم هستند، گفت: البته ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی به خوبی خط دشمن را می شناسند و با موضع گیری به موقع توطئه و فتنه دشمن را خنثی می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به ویژگی های یک خانواده قرآنی از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: در یک خانواده مطلوب و قرآنی، تکالیف شرعی و دینی انجام می شود و انفاق و کمک کردن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که انفاق کردن به دیگران باید  برای رضای الهی باشد، افزود: کسی که انفاق می کند نباید توقع و انتظاری از فرد مقابل خود داشته باشد.

امام جمعه رشت بر ضرورت پرداخت خمس و زکات از سوی انسان مؤمن و مسلمان تأکید کرد و گفت: باید در یک جامعه دینی و اسلامی این فریضه های مورد توجه اسلام به جدی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، خلوص نیت را یکی دیگر از ویژگی ها و شاخصه های خانواده مطلوب از دیدگاه اسلام عنوان کرد و افزود: داشتن اخلاص از سوی انسان مؤمن اثرات مطلوبی در زندگی فردی و اجتماعی او خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید براین که نیت ما در همه امور باید رای رضای خدا و در مسیر الهی باشد، خاطرنشان کرد: اگر نیت ما الهی باشد به طور حتم دعاهای ما نیز مستجاب خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: این امام همام با تلاش های علمی خود توانست معارف اسلامی را گسترش دهد و عامل شکوفایی تشیع شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان از دوران امام صادق(ع) به عنوان شکوفایی فرهنگ و معارف اسلامی یاد کرد و افزود: بر اساس نقل هایی که صورت گرفته تلاش های علمی و تبلیغی آن حضرت موجب پرورش شاگردان بسیاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که در سایه تلاش های علمی امام صادق(ع) فرهنگ تشیع گسترش یافت و امروز جهان مدار شده است، بیان داشت: آن امام همام با وجود همه فشارهایی که در آن زمان بود تلاش های علمی و تبلیغی خود را گسترش اسلام ناب شیعی ادامه داد.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن سالروز فتنه هجدهم تیر اشاره کرد و با بیان این که جریان نفاق مردم مؤمن و انقلابی را به جرم حمایت از اسلام و انقلاب به شهادت می رساندند، گفت: امروز نیز این گروه های معاند برای ملت بزرگ ایران اسلامی چنگ و دندان نشان می دهند.

وی با بیان این که گروهگ منافقین در طول چهار دهه اخیر جنایت های بسیاری را علیه ملت بی گناه کشورمان مرتکب شده اند، بیان داشت: منافقانی که امروز برای کشورهای اروپایی دم تکان می دهند 17 هزار مردم بی گناه را به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه و اختلاف در داخل کشورمان اشاره کرد و با تأکید بر هوشیاری مردم و مسؤولان در برابر این توطئه دشمن، افزود: هدف دشمن ایجاد شکاف میان مردم و نظام اسلامی است که باید هوشیار بود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر این که وحدت و همبستگی مهم ترین نیاز امروز جامعه است، گفت: هم مردم و هم مسؤولان باید در برابر فتنه های احتمالی دشمنان هوشیار و آگاه باشند.

وی با بیان این که دشمنان و معاندان انقلاب همواره به دنبال سوء استفاده از مطالبات به حق مردم هستند، خاطرنشان کرد: البته ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی به خوبی خط دشمن را می شناسند و با موضع گیری به موقع توطئه و فتنه دشمن را خنثی می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن روز ملی عفاف و حجاب اشاره کرد و با تأکید بر نهادینه شدن این فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در جامعه خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است با بهره گیری از ابزارهای مختلف این فرهنگ دینی جامعه اسلامی را کمرنگ و خدشه دار کند.

وی با تأکید بر این که موضوع عفاف و حجاب باید با تدبیر و تدبر بررسی و در جهت رفع مشکلات این حوزه اقدام شود، بیان داشت: برنامه های متولیان این حوزه باید بر اساس منطق ارائه و در جهت اجرایی شدن آن تلاش جدی صورت گیرد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات