۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۷۱۹۲۳
امام جمعه تبریز:

مردم از فساد گله‌مند هستند و تبعیض را تحمل نمی‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی مطالبه جدی رهبری و مردم از دستگاه قضایی است.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در ماه‌های گذشته اظهار داشت: اغلب مردم با مشکلات معیشتی مواجه هستند که اگر  رسیدگی نشود، منجر به گسترش فضای یأس و ناامیدی خواهد بود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در ملاقات‌های متعددی که با مسؤولان داشته‌اند، نسبت به رفع معضل بیکاری، ریشه‌کنی فقر و فساد تأکید ویژه داشته‌اند، که باید در اولویت کاری مسؤولان نظام قرار گیرد، همچنین برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی مطالبه جدی رهبری و مردم از دستگاه قضایی است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مردم از فساد گله‌مند هستند و تبعیض را تحمل نمی‌کنند، افزود: مسؤولان سه قوه باید دست در دست هم دهند تا عدالت تحقق یافته و فقر و فساد رفع شود، مردم انتظار دارند در مسأله مبارزه با فساد با کسی مماشات نشود و به صورت قاطع برخورد حدی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که مردم نیز باید در کنار دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور همکاری و مشارکت داشته باشند، بیان کرد: مردم نقدینگی خود را به سمت تولید هدایت کنند تا چرخه تولید داخل به حرکت در آیدرو جامعه از آن بهره مند شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب لایحه نژادپرستانه یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این لایحه در شرایطی تصویب شد که طبق آن تمام سرزمین فلسطین با عنوان کشوری برای صهیونیست اعلام شد و زبان عربی از تمام مدارس و دروس فلسطین حذف شده و زبان عبری به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود.

امام جمعه تبریز افزود: براساس این قانون شهر قدس پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام شده است، البته طرح این لایحه موجب اعتراضات گسترده حتی در داخل خود رژیم صهیونیستی نیز شده است به گونه ای ۶۲ رأی موافق در مقابل ۵۵ رأی مخالف مصداق این امر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که آرمان آزادی فلسطین هیچ‍گاه فراموش نخواهد شد، گفت: متأسفانه به جای رجوع به آرای عمومی ساکنان اصلی فلسطین، سران آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از حکام سازش‌‌کار عرب تعیین‌کننده سرنوشت قدس قبله اول مسلمانان شده اند.

وی با تأکید بر این‌که جهان اسلام در موضوع فلسطین همچنان پویا بوده و هرگز تن به سازش نخواهد داد، افزود: این سیاست شیطانی موسوم به معامله قرن به یاری خداوند هرگز محقق نخواهد شد، قدس شریف قبله مسلمین بوده و همه مسلمانان نسبت به این موضوع حساسیت داشته و دارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی به روسیه اظهار داشت: سفر آقای ولایتی در هفته اخیر حامل پیام بزرگی بود، بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران این سفر را راهبردی و تاریخی ارزیابی کردند چراکه اولین گام برای راهبردی‌سازی رابطه بین سه قدرت مهم روسیه، چین و هند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: ایران انگیره و توان برقراری رابطه فعال با سایر قدرت‌ها را دارد، این سه قدرت در موضوعات مطرح شده، متفق‌القول عقیده داشتند که ایران نقش مهم در مثلث امنیت منطقه دارد، امیدواریم مسؤولان ایران وزارت امور خارجه سفرهای مشابهی برای تقویت نظام انجام داده و بهره‌برداری خوبی از این اوضاع داشته باشیم.

وی در پایان با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) اظهار داشت: معرفی سبک زندگی رضوی، شناساندن جایگاه ارزشمند حضرت در اوضاع سیاسی و اعتقادی جامعه، اقدامات علمی امام هشتم در ترویج فرهنگ تشیع و مقابله با ظلم حاکمان جور از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات