۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۷۲۶۳۳
تولیت آستان قدس رضوی:

حمایت از کارآفرینی در جامعه به سخنرانی نیست

تولیت آستان قدس رضوی گفت گفت: حمایت از کارآفرینی در جامعه به سخنرانی نیست؛ حمایت قانونی، حقوقی، اقتصادی و فراهم آوردن شرایط عرضه تولیدات نیاز است، دولت باید چرخه‌ای برای حمایت از کارآفرینان داشته باشد.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در اختتامیه جشنواره «کارآفرینی بانوان؛ خدمت و خودکفایی خانواده» که با حضور بانوان کارآفرین در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای امدادرسان کشور گفت: بهترین شکل حمایت از خانواده‌های کم بضاعت را توانمندسازی می‌دانیم، فراهم آوردن شرایط برای بانوان سرپرست خانوار که ضمن اداره خانواده خود، تولیدکننده و توانمند باشند، بسیار ارزشمند است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در نظام مقدس اسلامی و فرهنگی دینی ما بانوان همچون آقایان می‌توانند به رشد، پیشرفت و تعالی دست یابند، تصریح کرد: در انسانیت، ایمان، طریق رسیدن به خداوند متعال و نقش آفرینی، تفاوتی میان زنان و مردان در نظام مقدس اسلامی و فرهنگ دینی ما نیست.

وی با بیان اینکه از منظر اسلام نقش زنان در جامعه نقشی برجسته است، تصریح کرد: آنچه از زن و جایگاه او در غرب مشاهده می‌شود، بیشتر یک عنصر مصرف کننده و نه تولید کننده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری جشنواره «کارآفرینی بانوان؛ خدمت و خودکفایی خانواده» که به همت آستان قدس رضوی در حال برگزاری است، تصریح کرد: این نمایشگاه اقدامی نمادین در راستای حمایت از تولیدکنندگان خانگی و فراهم آوردن شرایط فروش و عرضه کالاهای این تولیدکنندگان است.

وی افزود: آستان قدس رضوی با برپایی این نمایشگاه به طور نمادین می‌خواهد این حقیقت را بیان کند که زنان مولد و تولید کننده هستند و می‌توانند در جامعه کارآفرین باشند؛ زنان و دختران ایرانی با ابتکار، نوآوری و خلاقیت خود می‌توانند استعدادها و ظرفیت‌ها را شناسایی کنند و آن‌ها را در جهت کارآفرینی و تولید در جامعه به کار ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه تولید باید با توزیع و بازار عرضه مناسب همراه باشد، بیان کرد: این مهم وظیفه دستگاه‌های اداری و به ویژه دولت است، بانوانی که در جهت خودکفایی گام برمی‌دارند و در جامعه نقش کارآفرین ایفا می‌کنند، باید مورد حمایت قرار گیرند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حمایت از کارآفرینی در جامعه به سخنرانی نیست؛ حمایت قانونی، حقوقی، اقتصادی و فراهم آوردن شرایط عرضه تولیدات نیاز است، دولت باید چرخه‌ای برای حمایت از کارآفرینان داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در فراز دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌ها و استعدادهای سرشار بانوان کشورمان اشاره و عنوان کرد: امروز در میان بانوان کشورمان چهره‌های مصمم، خلاق، مبتکر و ایده‌پرداز بسیاری وجود دارد که می‌توانند در جامعه نقش آفرین و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه ایفای نقش اجتماعی از سوی زنان با رعایت تمام اصول اسلامی در ارتباط با حفظ حرمت زن، امکان پذیر است؛ ابراز کرد: نه نگاه متحجرانه و نه نگاه فمینیستی؛ بلکه بر اساس نگاه معتدلانه اسلام، زنان می‌توانند در بسیاری از مسائل اجتماعی ایفای نقش کنند.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: با تبیین صحیح نقش آفرینی اجتماعی زنان، توجه به مقوله کارآفرینی آنان با محوریت خانواده و اتخاذ رویکردهای صحیح، می‌توان از بسیاری آسیب‌های اجتماعی که جامعه ما را رنج می‌دهد کاست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان سخنان خود بر لزوم معرفی صحیح کالاهای باکیفیت داخلی تأکید و تصریح کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی باید کالاهای با کیفیت ایرانی به نحوی صحیح و شایسته به مردم معرفی شوند./934/د103/ب1

ارسال نظرات