۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۷۴۵۱۷
حجت الاسلام محمدی:

ارزیابی نخبگان قرآنی نسبت به مسابقات بین المللی قرآن اخذ شود

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پیش از انقلاب، حکومت طاغوت با ارائه لایحه‌ای در مجلس تصویب کرد که لازم نیست به قرآن سوگند یاد کرد و هر نماینده‌ای می‌تواند به سایر کتب مقدس هم سوگند یاد کند، گفت: این اقدام مقدمه‌ای برای کنار زدن قرآن بود.
علی محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن قدردانی و تشکر از مقام معظم رهبری به خاطر حضورشان در محفل متسابقین و شرکت کنندگان در این مسابقات و ارائه رهنمودهای ارزنده‌ که لطف و صفای خاصی به این دوره از مسابقات بخشید، تصریح کرد: این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن بحمدالله با موفقیت به پایان رسید و باید به فکر برنامه‌ریزی برای مسابقات بعدی بود، از این رو موفقیت‌ها، ابداعات و نوآوری‌ها باید ثبت و ضبط شود تا از این تجربیات در آینده بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به لزوم جمع‌آوری نقاط قوت و ضعف فعالیت‌ کمیته‌های برگزارکننده مسابقات قرآن، تصریح کرد: نوآوری‌ها و ابتکارها در عرصه‌های محتوایی و مدیریتی مسابقات باید جمع‌آوری و ثبت و ضبط شود.

رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور خواستار تداوم ارتباط با متسابقین خارجی شد و افزود: نقش مترجمین در انتقال مفاهیم و پیام‌های انقلابی و اسلامی و معرفی پیشر فت های ایران بسیار مؤثر بوده است که باید از نقش این عزیزان هم قدردانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: لازم است کلیت مسابقات بین‌المللی قرآن در تمامی ابعاد بررسی و نقاط ضعف و قوت مدیریت مسابقات، تشریفات و همه بخش‌ها شناسایی شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف لزوم بهره‌برداری از دستاوردهای این مسابقات و انعکاس در رسانه ملی بعد از پایان مسابقات را هم مورد تأکید قرار داد و خواستار برنامه ریزی برای سال های آتی شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف تصریح کرد: همچنین ارزیابی نخبگان جامعه قرآنی نسبت به این مسابقات باید گردآوری و ثبت و ضبط و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار زمینه‌سازی برای حضور پرشکوه‌تر مردم در دوره‌ بعدی این مسابقات شد و تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی باید هر چه مردمی‌تر برگزار شود و ما به ‌عنوان سازمان اوقاف و با همکاری سایر دستگاه ها تلاش ‌کنیم تا هر چه بیشتر زمینه حضور مردم فراهم شود، این اقدام نخبگان و مسئولان و مدیران را هم موظف می کند تا در این مسابقات حضور یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شناسایی قاریان و حفاظ مستعد جوان و نوجوان را خواستار شد و تصریح کرد: این اقدام می‌تواند موجب به صحنه آوردن چهره‌های جدید قرآنی و شکسته شدن برخی از انحصارها در سال‌های بعدی شود.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب حفظ و قرائت را مقدمه عمل به قرآن می‌دانند، خاطرنشان کرد: مشکل امروز جهان اسلام قرآن خواندن و حفظ کردن قرآن نیست، بلکه عمل نکردن به قرآن است باید این درد را علاج کنیم و برای عمل به قرآن برنامه‌ریزی کنیم، در این عرصه جامعه قرآنی باید پیشگام و پیشتاز باشد.

وی درپایان از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات قدردانی کرد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات