۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۷۴۶۰۹
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

حوزه های علمیه در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید براین که امروز تحصیل در حوزه های علمیه یکی از بهترین و مؤثرترین راه های ترویج و گسترش دین است، گفت: طلاب حوزه باید پرچم دار ترویج و گسترش معارف الهی در جامعه باشند.
مدیر حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در جمع مدیران و کارکنان مدارس علمیه استان به رسالت امروز حوزه های علمیه در دفاع از دین اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه مدافع حقیقی دین و ارزش های الهی در جامعه هستند.

وی با بیان این که حوزه در طول تاریخ شخصیت ها و عالمان بزرگی را در دامان خود پرورش داده است، افزود: امروز این مراکز مهم علمی و دینی جامعه رسالت سنگینی در تربیت و پرورش فرهیختگان دینی بر عهده دارد.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: امروز جامعه اسلامی با هجمه های بسیاری مواجه است که یکی از بهترین راه های مقابله با این هجمه ها ترویج ارزش های دینی در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که حوزه های علمیه خلأهای دینی و فرهنگی موجود در جامعه را پر می کند، بیان داشت: در حال حاضر حوزه های علمیه مهم ترین و اثرگذارترین مراکز ترویج و گسترش دین در جامعه اسلامی به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، تصریح کرد: تلاش های علمی و تبلیغی حوزه موجب بروز آثار و برکات ارزشمندی در سطح جامعه شده است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که امروز به برکت انقلاب اسلامی و دغدغه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بسترهای خوبی برای تحصیل در حوزه برای برادران و خواهران فراهم شده است، خاطرنشان کرد: این زمینه امروز برای خواهران علاقه مند بسیار فراهم تر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که تقویت مراکز حوزوی آثار ارزشمندی برای جامعه در پی خواهد داشت، تصریح کرد: باید از ظرفیت های به وجود آمده در جهت رشد و رونق علمی و دینی جامعه بهره گرفت. 

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود با بیان این که در گذشته امکان تحصیل برای خواهران علاقه مند به علوم دینی در مدارس علمیه فراهم نبود، بیان داشت: اما امروز مدارس علمیه خواهران در بسیاری از شهرها حضوری پررنگ و فعال دارند.

وی با اشاره به این که این مدارس علمیه قرارگاه های فرهنگی برای مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان هستند، تصریح کرد: با توجه به این که نیمی از جمعیت جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند وجود مدارس علمیه خواهران در سطح کشور امری ضروری بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که پاسخگویی به بسیاری از نیازهای بانوان امری ضروری است که با راه اندازی و تقویت مدارس علمیه خواهران محقق شده است، بیان داشت: در حال حاضر هر چه در این مراکز دینی سرمایه گذاری صورت گیرد آثار و برکات بسیاری برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که امروز جامعه دینی نیازمند متخصصانی در مسائل بانوان است، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه خواهران با تربیت و پرورش چنین متخصصانی به نیازهای جمعیت بانوان کشور پاسخ خواهد داد.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه امروز همان رسالت مهم نبوی را دنبال می کنند، تصریح کرد: امروز حوزه باید مربیانی را تربیت کند که طبیب نفوس دیگران باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید براین که امروز تحصیل در حوزه های علمیه یکی از بهترین و مؤثرترین راه های ترویج و گسترش دین است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه باید پرچم دار ترویج و گسترش معارف الهی در جامعه باشند.

وی با بیان این که در حال حاضر هیچ عملی با ارزش تر از تحصیل در حوزه های علمیه نیست، تصریح کرد: همه علوم قابل احترام و دارای منافع بسیاری برای جامعه هستند، اما هر علمی جزء علم دین تنها به مسائل مادی می پردازند و تنها علمی هم دنیا و هم آخرت انسان را مد نظر قرار داده علم دین و تحصیل در حوزه است.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که حوزه های علمیه هیچ گاه نسبت به امور جامعه بی تفاوت نبوده اند، خاطرنشان کرد: دفاع از دین و گسترش ارزش های الهی همواره مهم ترین دغدغه حوزویان بوده و در این مسیر بدون هیچ توقعی مجاهدت کردند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات