۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۷۴۷۵۸
امام جمعه تبریز:

اعتماد به جوانان کلید حل مشکلات کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که باید از نیروی جوانان در عرصه میدانی و اجرایی استفاده کنیم، گفت: اعتماد به جوانان کلید حل مشکلات کشور است.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشگاه‌های استان با تأکید بر این‌که جوان‌گرایی اصلی مهم و ضروری برای تعالی نظام اسلامی است، اظهار داشت: متأسفانه در مسؤولیت‌های اجرایی شاهد حضور کم نیروهای ارزشی جوان انقلابی هستیم.

وی با بیان این‌که جوانان همین کشور نیروی خلاق، پیش‌برنده و ارزشمند انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بودند، خاطرنشان کرد: امروز نیز برای غلبه بر جنگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دشمنان نیازمند حضور جدی جوانان هستیم، امروز کشور نیازمند تفکر صحیح اسلامی جوانان انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: افتخارات جوانان در جنگ تحمیلی و نیز شهدای مدافع حرم که عاشقانه برای مقابله با دشمن جان خود را فدا و استقلال کشور را تضمین کردند، امروز می‌بینیم که در عرصه ورزشی، هسته‌ای، اقتصاد، تولید، فرهنگ و ... تمام موفقیت‌ها به همت جوانان بدست می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که باید از نیروی عظیم جوانی در کنار تجربه بزرگان و پیشکسوتان استفاده کنیم، افزود: باید از نیروی جوانان در عرصه میدانی و اجرایی استفاده کنیم. باید دانست؛ اساس و بالندگی نظام وابسته به مولفه‌های قدرت و تقویت آنهاست، جوانان انقلابی یکی از عوامل اقتدار کشور هستند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که اعتماد به جوانان کلید حل مشکلات کشور است، تصریح کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه ای به جوانان داشته و دارند، چراکه جوانان موتور محرک نظام و پیشران‌ انقلاب هستند، بدیهی است برای دستیابی به آرمان‌های نظام باید از انرژی و خلاقیت جوانان بهره مند شویم.

وی نقش کلیدی جوانان در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان را یادآور شد و گفت: باید از جوانان شجاع و ریسک‌پذیر در عرصه های مختلف استفاده کنیم؛ باید دانست که اندیشه دشمن تهاجم به تفکر دینی جوانان است، امیدوارم در برگزاری چنین دوره‌هایی، دانشجویان بهره لازم و کافی را داشته باشند.

همچنین معصومی، رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: دانشجویان شرکت کننده در این دوره که به همت نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان برگزار شد، با مباحث اعتقادی، سیاسی، بصیرتی، جریان‌شناسی و آموزشی آشنا شدند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات