۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۷۵۷۸۴
امام جمعه تبریز:

پیاده‌روی اربعین مایه عزت و اقتدار جهان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که اربعین حسینی یکی از سنت های اصیل مردم منطقه است، گفت: بسیاری از علمای دین درطول صدها سال گذشته، با پای پیاده به زیارت مرقد حضرت سیدالشهدا(ع) رفته‌اند.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای ستاد اربعین استان با تأکید بر این‌که پیاده‌روی میلیون‌ها شیعه از سراسر جهان به سمت کربلای معلی، عزت، اقتدار و وحدت امت اسلام را نشان می دهد، اظهار داشت: برخلاف شبهه‌افکنی دشمنان؛ پیاده‌روی اربعین سنتی دیرین در طول سالیان گذشته بوده است.

وی با بیان این‌که اربعین حسینی یکی از سنت های برجسته در میان مردم، عالمان و بزرگان اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از علمای دین درطول صدها سال گذشته، با پای پیاده به زیارت مرقد حضرت سیدالشهدا(ع) رفته‌اند و توصیه به زیارت اربعین در احادیث و روایات معتبر وارده کاملا مشهود است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که پیاده‌روی شیعیان جهان در اربعین حسینی بزرگترین مانور قدرت جهان اسلام است، تصریح کرد:  اربعین مانور جبهه حق درمقابل استکبار جهانی و دشمنان اسلام است، اگر امروز شاهد نابودی داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی هستیم، به برکت حضور در صحنه زائران اربعین بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: چند سال پیش که از سوی جبهه استکبار سرزمین کربلا آماج حملات و تهدیدات تروریستی و تکفیری بود، زائران اربعین در کنار عشق و علاقه به زیارت حرم شهدای عاشورا با نیت شهادت در مسیر عشق به نهضت جاودانه امام حسین(ع) راهی این سفر میشدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با انتقاد از کسانی که فرهنگ پیاده‌روی اربعین حسینی را تنها مختص چند سال اخیر می دانند، افزود: زیارت اربعین یک فرهنگ است و این فرهنگ به امنیت دو کشور عراق و ایران تاثیر بسزایی داشته است، ضمن این‌که این حرکت ریشه در باورها و سنت‌های اصیل مردم منطقه دارد.

وی زیارت اربعین را مایه زنده شدن امیدها در دل نسل جوان دانست و گفت: این حرکت ارزشمند آینده سازان این مرز و بوم با نهضت عاشورا و آموزه های آن آشنا میکند، از این رو انتظار داریم حرکت عظیم و پیاده کاروان های اربعین مورد حمایت نهادهای دولتی و غیردولتی قرار گیرد.

امام جمعه تبریز بر هماهنگی و تعامل تمامی دستگاه های متولی در امر کاروان های زیارت اربعین تأکید و تصریح کرد: اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل امور زائران اربعین در خروجی مرزهای کشور و خاک کشور عراق و همچنین تعیین و تامین ارز مسافران بسیار ضروری است. /935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات